Вчені виявили ще одну альтернативу антибіотикам.

Ученые обнаружили еще одну альтернативу антибиотикам.

Повсюдне застосування антибіотиків при лікуванні інфекційних захворювань, як у тварин, так і у людей, провокує появу все більшої кількості хвороботворних організмів, невосприимчивых не тільки до пеніциліну, але і до більш сильним видів антибіотиків. Згідно з даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, якщо найближчим часом не будуть вжиті які-небудь нові кроки, то незабаром з допомогою антибіотиків стане неможливим лікувати велику кількість досить поширених захворювань. До прикладу, в минулому році майже півмільйона людей були заражені стійким до антибіотиків штам туберкульозу і одна третина випадків таких захворювань закінчилася летальним результатом.

Дослідники з Інституту Фраунгофера терапії клітини та імунології (IZI) вважають, що їм, буквально в останній момент вдалося знайти альтернативу антибіотикам - антибактеріальні пептиди. Команда, провівши ряд змін звичайних фунгіцидних та противобактерицидных пептидів, виконала в лабораторних умовах перевірку їх впливу на різні види мікробів, і порівняла результати життєздатності груп мікроорганізмів з контрольною групою, не підданої впливу нового лікарського препарату.

"Ми вже ідентифікували більше двадцяти коротких ланцюгів амінокислот, які надають фатальне дію на численні види мікроорганізмів, включаючи ентерококи, грибки хвороботворні та патогенні мікроорганізми, такі як Streptococcus mutans" - розповідає доктор Андреас Шуберт (Dr Andreas Schubert), herjdjlbntkm групи в Fraunhofer IZI. - "Навіть надстійкі штами стафілокока виявилися сприйнятливими до нового препарату, їх зростання під час проведення тестів значно "заморозився"".

Шуберт стверджує, що новий пептидний препарат починає надавати антибактеріальну дію протягом кількох хвилин після введення, а для ефективного лікування потрібно його концентрація в 1µM, в той час як концентрація антибіотичних препаратів повинна бути не нижче 10µM. "І головне достоїнство нашого нового препарату, це те, що він абсолютно нешкідливий для звичайних живих клітин організму людини і тварин" - говорить Андреас Шуберт.