У послідовності молекул ДНК виявлено вторинний "прихований" код

В последовательности молекул ДНК обнаружен вторичный "скрытый" код

Вторинний код, який переховується в послідовності молекул ДНК, був виявлений групою вчених з Вашингтонського університету (University of Washington, UW). Наявність додаткової прихованої інформації може привести до корінних змін принципів зчитування генетичних послідовностей інструкцій, що містяться в ДНК, що дозволить вченим більш повно інтерпретувати процеси мутацій, які зачіпають здоров'я людини і є причинами багатьох видів захворювань.

Генетичний код, що утримується з ДНК, був розшифрований вченими ще в 1960-х роках. Починаючи з того моменту вчені вважали, що в ДНК міститься лише інформація про білки, які виробляються клітинами організму у відповідь на різні подразники і події. Пізніше ця область знань була суттєво розширена, але всі основні принципи кодування інформації в ДНК залишалися незмінними весь цей час. Цілком природно, що таку гучну заяву вашингтонських вчених наткнулося на стіну нерозуміння і викликало хвилю скептицизму у ряду консервативно налаштованих вчених.

"Ми були буквально приголомшені тим, що нам вдалося виявити в геномі" - пишуть вчені в своїй заяві, - "Виявляється, інформація в генетичному коді записана відразу на двох різних мовах". Один з цих мов описує структуру виробляються клітинами білків, а на другому мовою "записані" послідовності інструкцій з управління генами. Конструкції однієї мови записані в геномі поверх конструкцій другого мови, що є причиною того, що друга мова "ховався" від людей настільки успішно протягом тривалого часу".

"Більше 40 років ми вважали, що всі зміни в генетичному коді молекул ДНК впливають лише на функції виробництва білків в клітинах" - розповідає доктор Джон Стаматояннопулос (Dr. John Stamatoyannopoulos), професор медицини та геноміки у Вашингтонському університеті, - "Тепер же ми знаємо, що, читаючи генетичну інформацію, ми пропускали її майже половину, що, в свою чергу, спотворювало загальну картину наших знань. Озброївшись новими знаннями про наявність додаткової інформації, скоро ми зможемо повністю читати все, що записано в ДНК, в найпотужнішому на сьогоднішній день пристрої зберігання інформації, створеному самою природою".

Генетичний код використовує 64-буквений алфавіт, символи якого називаються вченими кодонами. Досліджуючи генетичні послідовності, вчені виявили, що деякі види кодони, названі дуонами, можуть мати два значення, одне з яких пов'язане з описом структури білків, інше - з принципами управління генами. Більш того, ці два значення дуже тісно пов'язані один з одним, інструкції генного контролю в деяких випадках дозволяють стабілізувати певні ділянки складних білків в момент їх виробництва. І саме дуоны складають основу конструкцій другого мови, з допомогою якого в ДНК записана друга частина інформації.

"Знання того факту, що генетичний код містить одночасно два види інформації, дозволить нам більш повно дізнаватися ті зміни в білках, які відбудуться в результаті мутагенних процесів, що зачіпають структуру ДНК" - розповідає доктор Стаматояннопулос, - "Маючи на руках точну картину змін структури білків, ми зможемо більш точно визначити, які хвороби можуть бути причинами або наслідком цього, і виробити нові методи лікування захворювань, засновані на змінах частини інформації ДНК, що управляє лише функціями генів".