Steam Controller: Геймпад від Valve
«Триступеневий» анонс розширення всесвіту Steam, який Valve розтягла на тиждень, нарешті підійшов до кінця. Заключним акордом стало подання не Half-Life 3, на що сподівалися мільйони фанатів серіалу, а ігрового контролера власної розробки - Steam Controller.
За словами Valve, розробка власного контролера велася на протязі року, і основним завданням було забезпечення його повної підтримки бібліотекою Steam-ігор, включаючи навіть старі найменування, які в принципі не знайомі з таким видом управління як ігровий геймпад (з цього приводу Valve навіть не втрималася від хвастощів: «ми обхитрували старі ігри. Вони думають, що ви граєте з клавіатурою і мишкою»).
Не дивно, що результат їх праці мало схожий на традиційні в нинішньому розумінні геймпади - основним елементом Steam Controller є два круглих трекпеда, розташовані в тому місці, де у нинішніх контролерів знаходяться аналогові стіки (схоже, саме вони були зображені в схемної піктограмі анонсу третього дня). Valve запевняє, що сенсорні трекпеда (які також виступають в ролі кнопок) пропонують набагато більш високу точність управління, ніж звичайні стіки, і що дозвіл контролера Steam порівнянно з роздільною здатністю миші. Таким чином, з його допомогою можна грати у всі жанри, в тому числі і ті, які традиційно вважалися «мишачого» прерогативою - шутери, стратегії в реальному часі, симулятори і т.д. (окремим пунктом тут чомусь відзначається Euro Truck Simulator 2 - гра, звичайно, по-своєму дуже гідна, але однозначно нішева - невже вона настільки важлива для аудиторії Valve?).
Однак трекпеда - не єдиний елемент управління, що реагує на дотики. У центрі контролера розташована сенсорна панель (схоже рішення використано, до речі, в геймпаді «інді-консолі Ouya). Саме з її допомогою Valve планує вирішити питання сумісності геймпада зі старими іграми, не знайомими з такими пристроями введення, адже саме сенсорна панель краще всього підходить для імітації миші.
З інших напрацювань, застосованих в Steam Controller, Valve вказує якусь «супер-точну тактильну зворотний зв'язок», яка набагато краще передає відчуття від керування, ніж звичайні вібромотори в нинішніх Force Feedback-геймпад ах.
Але, зрозуміло, ніякої геймпад, навіть самий революційний, не може обійтися без кнопок. Їх у Steam Controller буде цілих 16 (дивно, що не 100...). Кнопки розташовані симетрично (що повинно сподобатися лівшам), причому половина з них буде доступна без відриву великих пальців від трекпад.
Цікавою особливістю Steam Controller буде загальна конфігурація - користувачі Steam зможуть створювати власні розкладки управління для різних ігор з допомогою спеціальної утиліти і обмінюватися ними між собою - звучить як аналог Steam Workshop.
На цьому перше знайомство зі стратегією розвитку Steam закінчено, залишається дочекатися більш детальної інформації (до речі, публікувати її обіцяють у цій групі), поки що відомо, що докладні дані про прототипі для SteamOS будуть оприлюднені вже на наступному тижні.
Що ж, останній анонс для багатьох став розчаруванням - люди до останнього сподівалися на щось набагато більш гучне і сенсаційне (Half-Life 3, да-да). Однак анонс саме власного контролера був насправді логічним і досить легко передбачуваним - компанія розробляє комплексне рішення щодо перенесення свого магазину Steam у вітальню, і в такій ситуації безглуздо віддавати на відкуп свого прямого конкурента, яким тепер автоматично стає Microsoft, такий важливий елемент системи, як пристрій введення (йдеться, зрозуміло, про геймпад Microsoft Xbox 360 Controller for Windows, який зараз є де-факто стандартом для комп'ютерних ігор).