Menu

Mozilla Firefox звинувачують в підриві економіки

Mozilla Firefox обвиняют в подрыве экономики

Намір компанії Mozilla заблокувати куки у своєму популярному браузері Firefox може призвести до згубних наслідків для економіки, оскільки рекламісти більше не зможуть показувати користувачам релевантні оголошення.

Американська асоціація рекламістів Interactive Advertising Bureau (IAB), що складається з більш ніж 500 медійних і технологічних компаній, відповідальних за 86% ринку онлайн реклами в США, виступила категорично проти наміру компанії Mozilla блокувати в нових версіях браузера Firefox сторонні куки.

У своєму відкритому листі Mozilla президент і генеральний директор IAB Рендалл Ротенберг (Randall Rothenberg) закликав Mozilla відмовитися від цього рішення, оскільки воно буде прийнято не на користь інтернет-користувачів».

«Якщо Mozilla вирішить блокувати куки, кожен користувач залишиться без права на доступ до персонального інтернету. Блокування куки - це не та прозорість і аж ніяк не інноваційний розвиток Інтернету, про який говорить Mozilla», - вважає Ротенберг.

Куки - це текстові файли, які браузер записує на диск персонального комп'ютера. З їх допомогою забезпечується запам'ятовування паролів, робота різних функцій і показ таргетованої реклами - куки дозволяють дізнатися, що користувач шукав в інтернеті, і показувати релевантні оголошення.

З описаною проблемою рекламісти зіткнуться після релізу 22-й версії Firefox, в якій будуть блокуватися куки сайтів, яких користувач не відвідував. У цьому випадку блокування куки не позначиться на рекламної діяльності великих майданчиків, таких як Google або Facebook, але вдарить по невеликим рекламних мереж, на сайти яких користувачі не заглядають.

Нагадаємо, що автоматичне блокування куки була введена в так звані нічні збірки Firefox починаючи з кінця лютого. Глава Mozilla Алекс Фаулер (Alex Fowler) пояснив, що цей крок був виконаний з бажанням зробити веб-серфінг більш безпечним для користувачів на тлі зростання числа компаній, які за допомогою куки стежать за діями в Інтернеті. Фаулер додав, що прикладом для них став веб-браузер Safari від компанії Apple, який блокує куки від рекламодавців за замовчуванням.

«Якщо куки заблокують, користувачі більше не зможуть бачити контент і оголошення, які відповідають їх інтересам», - пояснив Ротенберг.

За словами Ротенберга, рішення Mozilla завдасть шкоди американській економіці, так як «тисячі невеликих компаній, що існують за рахунок інтернет реклами, будуть закриті».

«Ці компанії не можуть найняти великий штат, а в рекламних агентств немає часу займатися кожним з тисяч сайтів індивідуально - сполучною ланкою тут як раз і є куки», - пояснив він.

За даними Ротенберга, в 2011 році ринок інтернет-реклами допоміг створити 5,1 млн робочих місць і приніс в економіку США близько $530 млрд. Інтернет-реклама допомагає розвивати бізнес навіть тоді, коли світова економіка переживає не найлегші часи, підкреслив він.

Mozilla Firefox обвиняют в подрыве экономики

Крім IAB, намір Mozilla заблокувати куки було розкритиковано інший американською організацією - Association of National Advertisers (ANA), яка включає понад 450 компаній з річним бюджетом понад $250 млрд. Директор цієї організації Боб Ледіс (Bob Liodice) назвав тактику Mozilla «небезпечною і вкрай руйнівної».

Згідно Net Applications, в лютому 2013 року браузера Mozilla Firefox належало 20,12% ринку - друге місце після Internet Explorer (55,82%).

|