Menu

Displair: Російський безекранний мультитач-дисплей надходить у продаж

Displair: Российский безэкранный мультитач-дисплей поступает в продажу

Перший в світі безекранний мультитач-дисплей Displair російської розробки буде продаватися за ціною $12 900. Старт продажів намічений на 28 березня 2013 року.

Аналогічні пристрої виготовляються фінською компанією FogScreen і американської Heliodisplay, однак творці Displair відзначають, що їх розробка являє собою єдиний у світі повітряний дисплей підтримує технологію мультитач.

Всі відомі конкуренти Displair використовують в якості носія зображення ламінарний потік водяних крапель («туманний екран»), що погано позначається на цілісності картинки при спробі дотику стороннім предметом, наприклад, пальцем.

На відміну від них, Displair проектує зображення на турбулентний потік твердих частинок води розміром до 2 мкм, чиї властивості дозволяють фіксувати до 1500 одночасних з'єднань. Разом з тим твердим мікрочастинкам Displair властива стійкість до спеки і морозу: вони не випаровуються і не замерзають.

Дотику до «повітряному» дисплею і переміщення рук оператора зчитуються набором інфрачервоних і оптичних приймаючих пристроїв, які здатні розрізняти кутові і лінійні напрямні та їх швидкість з затримкою не більше 0,2 с. Розробники Displair кажуть, що система здатна розпізнавати більш складні рухи, ніж ті, що пропонують мультитач-системи існуючих інтерактивних екранів.

Принциповим недоліком технології всіх «водяних» дисплеїв залишається необхідність заправки рідиною. Displair витрачає 1,5 літра води на годину.

Майбутнім покупцям Displair пропонує два варіанти передоплати: з оплатою 50% вартості та отриманням пристроїв у жовтні 2013 року (а також бонусний пакет додатків на $2 000), і з передоплатою в $1 000 з очікуванням доставки в грудні 2013 року.

За словами Данила Тихомирова, компанія має 496 заявок на покупку Displair. Крім того, розробники ведуть переговори з Deutsche Telekom і Fuji про умови і величиною замовлення.

Останні півроку діючі прототипи Displair здаються в оренду за $1 000 робочий день, завдяки чому компанія має можливість частково покривати витрати і отримувати відгуки про роботу пристрою. У числі своїх орендарів Displair називає Microsoft, Intel, Google, «Мегафон», регіональні відділення Volvo, KIA і т.д.

Астраханські розробники Displair за останній рік отримали в якості інвестицій близько $3,5 млн від Leta Capital, Venture Angels, Ester Dyson і ряду інших приватних інвесторів. Глава Leta Capital Олександр Чачава розповів, що з них на частку його інвестиційної компанії припадає близько $3 млн.

Чачава говорить, що за технологією Displair можна зробити скільки завгодно широкі повітряні екрани, однак, зі зростанням їх вертикального розміру може виникнути проблема з генератором водяних часток, на які проектується зображення. На нинішньому етапі розробок було вирішено пустити в серію пристрою з розміром по ширині 30 дюймів.

Самі розробники повідомляють, що в їх планах є «досить незвичайна і багатофункціональна лінійка повітряних дисплеїв і програмних продуктів», в якій будуть моделі з різною величиною екрану, проте подробиць вони не розкривають.

|