SimilarWeb - перший реальний конкурент Alexa?
У статистичного сервісу
Запустила його ізраїльська компанія SimilarGroup була заснована в 2009 році. За час існування вона встигла здобути популярність завдяки розробці розважальних браузерних плагінів (для роботи із соціальними мережами, ігор і т.д.). Кількості копій завантажених споживчих плагінів розробники не розкривають, проте говорять, що воно обчислюється десятками мільйонів.
Маючи в своєму розпорядженні таку кількість даних, SimilarGroup припустила, що може зробити більш точний сервіс веб-вимірювань, ніж досі це робила Alexa.
Techrunch навіть наводить слова когось розробника з SimilarGroup: «Люди більше не вірять в Alexa». Пояснюється це тим, що Alexa будує свій аналіз виходячи з даних тих користувачів, які завантажили її панель інструментів, що зазвичай роблять фахівці з просування в пошукових системах або маркетологи. Водночас, аналіз SimilarGroup заснований на інформації про веб-серфінгу звичайних користувачів.
«Крім того, сайт Alexa погано виглядає, і на ньому багато реклами», - додає розробник з SimilarGroup.
Кількість конкурентів Alexa зараз обмежена: для аналізу трафіку також використовується сервіс Compete, що працює, втім, тільки з клієнтами із США. Популярний аналітичний проект Google Trends був закритий в 2012 році.
Базова безкоштовна функціональність SimilarWeb дозволяє судити про джерела трафіку для будь-якого сайту, напрямках догляду користувачів, часу перебування на сайті і зміну показників за місяць.
З моменту запуску сервісу пройшло близько 10 днів, і, як повідомляє SimilarGroup, за цей час близько половини користувачів відвідали SimilarWeb повторно. В середньому користувач проводить на сайті п'ять хвилин.
SimilarGroup називає себе «дуже обізнаною технологічною компанією», аналізуючи щомісяця в Мережі більше 1 млрд сторінок за допомогою більш ніж 100 серверів. Команда розробників включає 25 людей, у тому числі володарів наукових ступенів в області машинного навчання, обробки статистики і великих даних.
На додаток до базової безкоштовною послугою SimilarWeb має намір в перспективі запропонувати клієнтам додаткові сервіси: бізнес-аналітику, аналіз трафіку на web-сайтах, що дозволяє їм виявляти аномальні сплески трафіку в тому числі і на сайтах-конкурентів. SimilarWeb повідомляє, що зараз тестує свої додаткові сервіси з допомогою 50 компаній.
Загальний обсяг інвестицій у компанію склав $3,5 млн, причому в останньому раунді фінансування SimilarWeb отримала $2,4 млн. У ньому брав участь інвестиційний фонд Docor Van Group і колишній глава центру розробок Microsoft в Ізраїлі Моше Лихтман (Moshe Lichtman). У число інвесторів також входить Йосі Варді (Yossi Vardi), один з перших інвесторів в ICQ.
Подробиці бізнес-моделі SimilarWeb поки не розголошуються, проте відомо, що на додаток до преміальних сервісів клієнтам SimilarWeb доведеться платити за доступ до API.