Menu

Соціальні мережі приносять нещастя

Социальные сети приносят несчастье

Німецькі вчені з Берлінського університету імені Гумбольдта і Дармштадтского технічного університету провели дослідження, результати якого свідчать про негативний вплив на Facebook своїх користувачів - найбільша соціальна мережа робить людину нещасною, змушує відчувати жалість до себе і ненависть до друзів.

Результати дослідження, в ході якого були опитані 357 чоловік (головним чином, німецькі студенти), опубліковані під заголовком «Заздрість в Facebook: чи є вона прихованою загрозою для людського щастя?».

Як з'ясувалося, стан заздрості у користувачів соцмережі виникає після перегляду яскравих фотографій, які опублікували їх друзі, у тому числі фотографій з веселих зустрічей, свят і подорожей.

Заздрість виникає, якщо друзі користувача отримують велику кількість «лайков» до своїх фотографій і повідомленнями, а також якщо на їхніх сторінках публікується безліч привітання зі святами, наприклад, з днем народження.

Відвідувачі порівнюють все це зі своїми досягненнями і приходять до висновку, що інші живуть більш повної і щасливим життям, ніж вони самі. В результаті настрій падає.

При цьому нещасними користувачів робить і те, що вони ведуть менш активний спосіб життя в соціальній мережі - тобто, коли вони самі публікують набагато менше контенту і в основному стежать за публікаціями інших.

56,3% користувачів Facebook із середнім віком 24 роки зізналися, що відчуття заздрості в них пробуджує перегляд фотографій друзів, 14,1% - перегляд більш успішної соціальної активності, 4,2% - активність, яка свідчить про успішних відносинах з близькою людиною, родичами і друзями.

«Результати дослідження попереджають про те, що люди сприймають Facebook як якийсь стресовий фактор. З часом це може поставити під загрозу стабільність Facebook і інших подібних соціальних мереж», - йдеться у висновку роботи.

При цьому місцем найбільш частого виникнення відчуття заздрості по -, як і раніше є реальний світ, зазначають дослідники. 71,5% респондентів зізналися, що в останній раз вони випробували заздрість при спілкуванні зі своїми знайомими в живу (і тільки 21,3% назвали місцем виникнення негативних емоцій Facebook, що теж чимало).

|