Menu

Звіт GfK на ринку мобільних пристроїв за минулий рік

Отчёт GfK по рынку мобильных устройств за прошедший год

Аналітична компанія GfK підготувала до конгресу MWC 2013 звіт про глобальному ринку смартфонів. Як відзначається в дослідженні, в 2012 році світовий ринок виріс на 56% до 720 млн пристроїв. Водночас ринок звичайних телефонів скоротився на 14% до 886 млн. Тим не менш, продажі мобільних телефонів через роздрібні мережі, порівняно з 2011 роком, збільшилася на 7%.

Попит на смартфони дуже швидко росте в Китаї і Тайвані. У 2012 році, порівняно з попереднім, продажу смартфонів виросли на 133%, у той час як у Європі зростання склало 33%. В цілому за рік, два з трьох проданих у китайському регіоні телефонів були смартфонами. Китайський ринок не тільки показує великі темпи зростання, він також містить найвищу частку смартфонів у загальному ринку мобільних телефонів. Для порівняння, тільки близько 50% продажів всіх мобільних телефонів у Європі припадає на смартфони. Звичайні телефони продовжують домінувати в Латинській Америці, на Середньому Сході і в Африці.

Що стосується вартості смартфонів, то в цілому, поки не схоже, щоб вона сильно знижувалася. Середня ціна для цієї категорії пристроїв залишається стабільною на рівні €285. Хоча зрушення і проявляються на глобальному ринку, в результаті того, що велика частка попиту на ринку Китаю припадає на пристрої дешевше €100. В той же час, попит на моделі дорожче €400 залишається стабільно високим, він становить 25% від загального попиту на ринку і продовжує рости разом з ним. Для порівняння, пристрої за ціною від €200 до €400 втрачають свою важливість. До кінця 2012 року вони зайняли 20% ринку, хоча в першому кварталі їх частка становила 34%.

Щодо форми смартфонів, GfK вдалося встановити головні тренди. В основній своїй масі вони стають великими і тонкими. У всьому світі значно збільшилася кількість пристроїв з діагоналлю дисплея більше 3,8 дюйма. На початку 2012 року тільки одна з чотирьох моделей у Європі мала такий розмір екрану. До четвертого ж кварталу дисплеї більшого розміру опинилися в кожному другому проданому смартфоні. Один з шести смартфонів, проданих в період Різдвяних свят, мав діагональ екрану більше 4,8 дюйми. Один з двох смартфонів тепер також має більш тонкий дизайн. Певною мірою збільшений розмір пристроїв компенсується за рахунок зменшення їх товщини до менше ніж 10 мм.

У GfK також відзначають зростаючий попит на LTE і NFC в смартфонах. Новий швидкісний стандарт передачі даних по мобільній мережі затребуваний в регіонах, де він активно впроваджується. Таким чином, частка смартфонів з LTE становить 65% в Південній Кореї і Японії, в той час як у Європі та США - 16%, а в інших країнах і зовсім перебуває на рівні нуля. Зворотна ситуація з технологією бездротової передачі даних на короткі відстані - NFC. Її популярність висока у всіх регіонах, навіть, що розвиваються. Наприклад, в Африці 30% всіх смартфонів оснащуються NFC, що більше, ніж у Європі, де пристрої з її підтримкою займають частку в 26%.

Що стосується камер в смартфонах, то GfK зазначає, що з усіх проданих у світі моделей, 55% володіють 5-мегапіксельною камерою. Також набирає популярність можливість запису відео зі смартфона в HD-дозволі. У Європі в четвертому кварталі 2012 року 4 з 10 пристроїв підтримувала цю можливість, хоча роком раніше вона була доступна тільки в 10% смартфонів.

З приводу мобільних операційних систем в GfK відзначають, що на даний момент лідерську позицію утримує Android. Кожні два з трьох смартфонів, які продаються в світі, працюють на основі цієї ОС. В той же час, великі зусилля докладаються виробниками, щоб створити різноманітність. Крім перезапуску операційних систем BlackBerry і Windows Phone, ряд інших гравців ринку також проявляють активність (Firefox OS, Ubuntu Touch, Tizen). Це означає, що в майбутньому покупці отримувати більше варіантів на вибір.

Звіт GfK заснований на систематичному зборі інформації в точках продажу, про мобільних, провідних телефонах, планшетах, аксесуарах, радіо-пристроях і тарифи в 90 країнах.

|