Звіт GfK на ринку мобільних пристроїв за минулий рік
Аналітична компанія GfK
Попит на смартфони дуже швидко росте в Китаї і Тайвані. У 2012 році, порівняно з попереднім, продажу смартфонів виросли на 133%, у той час як у Європі зростання склало 33%. В цілому за рік, два з трьох проданих у китайському регіоні телефонів були смартфонами. Китайський ринок не тільки показує великі темпи зростання, він також містить найвищу частку смартфонів у загальному ринку мобільних телефонів. Для порівняння, тільки близько 50% продажів всіх мобільних телефонів у Європі припадає на смартфони. Звичайні телефони продовжують домінувати в Латинській Америці, на Середньому Сході і в Африці.
Що стосується вартості смартфонів, то в цілому, поки не схоже, щоб вона сильно знижувалася. Середня ціна для цієї категорії пристроїв залишається стабільною на рівні €285. Хоча зрушення і проявляються на глобальному ринку, в результаті того, що велика частка попиту на ринку Китаю припадає на пристрої дешевше €100. В той же час, попит на моделі дорожче €400 залишається стабільно високим, він становить 25% від загального попиту на ринку і продовжує рости разом з ним. Для порівняння, пристрої за ціною від €200 до €400 втрачають свою важливість. До кінця 2012 року вони зайняли 20% ринку, хоча в першому кварталі їх частка становила 34%.
Щодо форми смартфонів, GfK вдалося встановити головні тренди. В основній своїй масі вони стають великими і тонкими. У всьому світі значно збільшилася кількість пристроїв з діагоналлю дисплея більше 3,8 дюйма. На початку 2012 року тільки одна з чотирьох моделей у Європі мала такий розмір екрану. До четвертого ж кварталу дисплеї більшого розміру опинилися в кожному другому проданому смартфоні. Один з шести смартфонів, проданих в період Різдвяних свят, мав діагональ екрану більше 4,8 дюйми. Один з двох смартфонів тепер також має більш тонкий дизайн. Певною мірою збільшений розмір пристроїв компенсується за рахунок зменшення їх товщини до менше ніж 10 мм.
У GfK також відзначають зростаючий попит на LTE і NFC в смартфонах. Новий швидкісний стандарт передачі даних по мобільній мережі затребуваний в регіонах, де він активно впроваджується. Таким чином, частка смартфонів з LTE становить 65% в Південній Кореї і Японії, в той час як у Європі та США - 16%, а в інших країнах і зовсім перебуває на рівні нуля. Зворотна ситуація з технологією бездротової передачі даних на короткі відстані - NFC. Її популярність висока у всіх регіонах, навіть, що розвиваються. Наприклад, в Африці 30% всіх смартфонів оснащуються NFC, що більше, ніж у Європі, де пристрої з її підтримкою займають частку в 26%.
Що стосується камер в смартфонах, то GfK зазначає, що з усіх проданих у світі моделей, 55% володіють 5-мегапіксельною камерою. Також набирає популярність можливість запису відео зі смартфона в HD-дозволі. У Європі в четвертому кварталі 2012 року 4 з 10 пристроїв підтримувала цю можливість, хоча роком раніше вона була доступна тільки в 10% смартфонів.
З приводу мобільних операційних систем в GfK відзначають, що на даний момент лідерську позицію утримує Android. Кожні два з трьох смартфонів, які продаються в світі, працюють на основі цієї ОС. В той же час, великі зусилля докладаються виробниками, щоб створити різноманітність. Крім перезапуску операційних систем BlackBerry і Windows Phone, ряд інших гравців ринку також проявляють активність (Firefox OS, Ubuntu Touch, Tizen). Це означає, що в майбутньому покупці отримувати більше варіантів на вибір.
Звіт GfK заснований на систематичному зборі інформації в точках продажу, про мобільних, провідних телефонах, планшетах, аксесуарах, радіо-пристроях і тарифи в 90 країнах.