Гейб Ньюелл повідав секрети консолі Steam Box
Глава компанії Valve Гейб Ньюелл (Gabe Newell) розповів журналістам, що його інженери розробляють ігрову систему Steam Box, щоб отримати переваги консолей у вигляді нестандартизованого обладнання, не втрачаючи гнучкості і універсальності ігор на ПК.
«Ми виведемо на ринок нашу власну [Steam Box] і будемо продавати її споживачам самостійно. Ця система заснована на Linux, - сказав пан Ньюелл. - Якщо забажаєте, зможете поставити Windows. Ми не збираємося її обмежувати. Це в жодному разі не якась закрита платформа».
Кодове ім'я системи - Bigfoot. Вона, за словами глави компанії, буде включати ігровий контролер, що володіє високим ступенем точності і низькими затримками введення в порівнянні з поточним подібним ігровим обладнанням. Ймовірно, система не отримає підтримки управління персонажами з допомогою захоплення рухів - пан Ньюелл сказав, що Wii Sports вже досягла вершини такого типу гри - тим не менш, платформа може отримати інші цікаві функції.
«Біометрія. У нас є маса ідей, - продовжує Ньюелл. - Я думаю, ви побачите контролери від нас, які використовують чимало біометричних даних [для збагачення ігрового процесу]».
Кисті і пальці більш точні, ніж руки, так що управління іграми з допомогою захоплення рухів швидше зменшує точність, чим збільшує її, при цьому біометрія робить рівному зворотне.
«Біометрія, з іншого боку, важлива тим, що істотно підвищує зворотний зв'язок між грою і людиною, який у неї грає, особливо там, де гравець може навіть не усвідомлювати цього зв'язку. Біометрія дає нам більш повну картину. Варто також сказати пару слів і про відстеження погляду. Ми вважаємо, що спостереження за поглядом гравця може стати надзвичайно важливою», - додав він.
Сама по собі Steam Box поряд з підтримкою установки Windows при бажанні отримає також веб-браузер (він вже присутній у режимі Steam Big Picture), так що користувачі зможуть відвідувати сайти, проглядати потокові служби начебто Netflix. Вочевидь, це буде повноцінний ПК на базі Ubuntu, так що можливості простягаються набагато далі, ніж просто використання браузера.
Якщо ж говорити про службу цифрової дистрибуції Steam, що лежить в основі майбутньої апаратної платформи, то компанія Valve збирається розвивати її в бік більшої відкритості. Пан Ньюелл відзначає, що за допомогою режиму Big Picture ysteam компанія бажає відповісти на питання про те, як збільшити віддачу від вкладень розробників контенту. Адже завдяки цьому набагато простіше створити контент, оптимізований для роботи на настільному ПК, у вітальні або на ноутбуці, не переписуючи повністю гру. Він також говорить:
«В даний час є тільки один магазин Steam. Ми вважаємо, що магазин повинен більше походити на генерований користувачем контент. Тому кожен зможе створювати магазин, що лише зробить розваги більш привабливим».
Такі магазини можуть бути орієнтовані на певного видавця, або відповідати персональних переваг користувача, дозволяючи простіше зв'язуватися з людьми схожих поглядів.
До речі, Steam Box, за словами Ньюелла, буде також виступати в якості домашнього мультимедійного сервера, і в перспективі зможе одночасно обслуговувати до восьми екранів в будинку, виводячи на кожен власну гру/додаток.
Глава Valve говорить, що в майбутньому вийде чимало пристроїв Steam Box не тільки від самої компанії, але і від різних виробників, кожна з систем буде відповідати певному рівню продуктивності, задовольняючи потреби різних гравців. Ці коментарі пояснюють, як вписується проект Bigfoot з анонсом системи Piston від компанії Xi3.
Вельми цікаво, що Valve поглядає не тільки на ринок ігрових консолей, але і у бік мобільного ринку, працюючи над проектом з кодовим ім'ям Littlefoot, розрахованим на сенсорні екрани в цілому і на ринок смартфонів/планшетів зокрема. На жаль, про це проекті Гейб Ньюелл не поділився подробицями.
Отже, перелічимо наостанок основні факти про Steam Box:
- Будуть доступні різні пристрої Steam Box від безлічі виробників;
- Система Bigfoot буде працювати на базі Linux, але дозволить встановлювати Windows;
- Valve не цікавиться технологіями захоплення рухів;
- Bigfoot буде продаватися в комплекті з високоточним контролером з низьким рівнем затримок, ймовірно, з підтримкою біометрії
- Bigfoot зможе працювати як розважального сервера для всіх екранів в будинку користувача;
- Проект під кодовою назвою Littlefoot буде розрахований на ринок мобільних і сенсорних пристроїв;
- Steam буде ставати все більш відкритим, дозволяючи користувачеві управляти контентом;
- Згідно з раніше озвученим чуток, Valve збирається представити світу Steam Box на ігровому заході GDC 2013.
Плани у Valve, як видно, досить амбітні. Подивимося, чи варто переживати про них компаніям Microsoft, Sony і Nintendo. У будь-якому випадку, з наближенням запуску приставок нового покоління напруга напевно наростає.