«Яндекс.діск» став причиною масового збою Windows і програм
Нещодавнє оновлення настільної програми «Яндекс.діск» в деяких випадках викликає неможливість запускати інші програми або навіть скидання активації ОС Windows.
Такий розвиток подій стало наслідком того, що в процесі установки оновлення програма видаляла не тільки свою попередню версію, але і ряд системних файлів. В результаті, інші програми не змогли запускатися з-за відсутності необхідних для цього бібліотек, скидання активації Windows також став результатом видалення системних файлів.
Відзначається, що компанія «Яндекс» була поінформована про проблему і вже усунула її, випустивши нову версію програми під номером 1.1.8 (збійна версія мала номер 1.1.5). Як виявилося, це збій став результатом неймовірною ланцюжка збігів.
Повідомляється, що процес виведення нової версії програми включає ряд тестів. Ще на етапі розробки щодня запускаються автотесты. Після складання реліз йде на двотижневе тестування, яке проходить в кілька ітерацій, по циклу, поки не будуть виправлені всі критичні помилки. Після функціонального тестування проводиться остаточне регрессионное тестування, яке займає ще кілька днів. І ручне, і автоматичне тестування проводиться на безлічі пристроїв і на всіх версіях операційної системи. Потім новий реліз розкочується всередині компанії. Якщо на цьому етапі не виявилося критичних проблем, збірка розкочується. В процесі розкочування системні адміністратори спостерігають за датчиками моніторингів і відстежують будь-які зміни в навантаженні на сервіс і відхилення від статистики. Служба підтримки у період після викладення релізу уважно відстежує проблеми, про які повідомляють користувачі, і передає їх розробникам і менеджерам.
Цього разу в команді змінився основний розробник версії під Windows і він поза плану вніс зміни в інсталятор/деинсталлер програми, допустивши помилку, яка проявляється не завжди і тільки під обліковим записом адміністратора в Windows. Постійний тестувальник програми прямо перед початком тестування був госпіталізований, тому тестуванням займався інший співробітник, менш знайомий з продуктом. У списку змін виправлень у инсталлере не було, і акцент у тестуванні був зроблений на інші компоненти. Регресійним тестуванням і автотестами помилка не виявилася. Додатком цілий тиждень користувалися всі співробітники «Яндекса». Зазвичай цього часу вистачає, щоб виявити істотні помилки. Однак на цей раз ніхто на проблему не натрапив.
Згідно наявної інформації, якщо операційна система постраждала від програми «Яндекс.діск», то частково відновити її працездатність допомагає відкат на попередню точку відновлення. Проте всі проблеми ця процедура не вирішує, багато програми після цього все одно працюють зі збоями, тому єдиним виходом із ситуації є перевстановлення Windows.