Елон Маск демонструє майбутнє технологій тривимірного проектування
Елон Маск (Elon Musk), засновник відомої аерокосмічної компанії SpaceX і автор деяких футуристичних ідей, безумовно, є людиною, здатним "зазирнути" в майбутнє на деякий час. І ось нещодавно він опублікував відео, на якому демонструється метод взаємодії з тривимірними моделями, реалізований на основі високих технологій, який в майбутньому, без сумнівів, стане основою систем проектування деталей і вузлів ракет, машин та інших механізмів. Те, що демонструє нам Елон Маск, ще не до кінця готовий до практичного застосування, але це є демонстрацією того, що буде широко використовуватися інженерами через п'ять-десять років.
Користувачі систем автоматизованого проектування (computer-aided design, CAD) вже досить давно можуть управляти і редагувати різні об'єкти в трьох вимірах, але поки що все це робиться на двомірних плоских дисплеях з допомогою клавіатури, традиційної миші або, в кращому випадку, за допомогою спеціальних тривимірних маніпуляторів. Все це призводить до деяких обмежень функціональності і пов'язаних з ними незручностями.
Але, в даний час з'явився досить широкий ряд тривимірних контролерів, типу Microsoft Kinect, і інших подібних пристроїв, які за допомогою камер і променів інфрачервоного світла можуть відстежувати рухи і жести рук людини в безпосередній близькості від них. І Елон Маск наочно демонструє, що саме такі пристрої є відсутньою ланкою в сучасних технологіях автоматизованого проектування.
Поєднавши функції програмного забезпечення тривимірного проектування з можливостями пристрою Leap Motion, яка не так давно з'явилася на ринку, можна з допомогою інтуїтивно простих жестів управляти перетвореннями деталей в тривимірному просторі. А якщо додати до всього цього звуковий супровід, тривимірний дисплей або пристрій віртуальної реальності, таке, як Oculus Rift, то можна реалізувати високотехнологічні "чудеса" проектування, які нам демонстрував Тоні Старк у фільмі "Залізна людина".
Звичайно, існуючі методи відстеження жестів і рухів поки ще не володіють точністю, достатньою для роботи програмних інструментів CAD-систем, які оперують сотими і тисячними частками міліметра. Однак, Елон Маск впевнений, що в недалекому майбутньому розробники програмного забезпечення успішно впораються з цією проблемою, дозволивши інженерам і конструкторам з допомогою природних жестів маніпулювати тривимірними об'єктами з потрібним рівнем точності.