Погляд з боку на геніальний дизайн інтерфейсу з фільму Обливион
Протягом кількох останніх десятиліть у багатьох популярних науково-фантастичних фільмах були продемонстровані інноваційні ідеї, елементи дизайну і конструкції різних пристроїв, які вже знайшли своє втілення в сучасній реальності. Ми всі пам'ятаємо автомобілі 50-х років, з "ракетними" килями і закрилками, а смартфони і планшетні комп'ютери зійшли, як може здатися, прямо з екрану "Зоряного шляху". І це є не випадковістю, адже над створенням наукової фантастики завжди працюють творчі люди, володіють неабиякою уявою і близькі до всього, що стосується сучасних технологій.
Повернемося до науково-фантастичного фільму "Обливион /Oblivion", який не так давно вийшов у широкий прокат, викликавши хвилю суперечливих думок. З одного боку, багато кінокритики назвали цей фільм конгломератом, сюжетна лінія якого зібрана з похідних від ліній дюжини інших фантастичних фільмів, і це, в деякій мірі, є правдою. Тим не менш, ніхто з критиків не зміг заперечити того, що в цьому фільмі глядачеві представлено приголомшливе уявлення вигаданого світу, над створенням якого довелося потрудитися досить великій групі дизайнерів і художників. І однієї, найбільш яскравою частиною цього фантастичного світу став воістину футуристичний операційний інтерфейс, з допомогою якого герої фільму здійснювали управління всією своєю діяльністю та виконували інші функції.
Цей інтерфейс був створений командою, очолюваною неперевершеним майстром в області візуальних ефектів Бредлі Р. Манкоуицем (Bradley G. Munkowitz). Як говорять самі розробники, "створюючи цей інтерфейс, ми взяли все найкраще з "блокової" простоти системи управління космічним кораблем Ентерпрайз, похмурого каркасного прагматизму управління космічним кораблем Nostromo з "Чужих" і додали до всього цього безліч своїх власних ідей". І створена ними концепція інтерфейсу була використана в інтерфейсі великого пульта управління Light Table, дисплея на склі кабіни бойового літального апарату Тома Круза, в шаблонах і у всіляких індикатори, що відображають стан літаючих роботів-дронов, які грають в цьому фільмі не останню роль.
Пояснюючи свої деякі ідеї, які стоять позаду дизайну операційного інтерфейсу, Манкоуиц розповідає: "Створюючи концепцію інтерфейсу для Облівіона, ми намагалися продемонструвати глядачам, як з допомогою досить обмеженого набору ключових простих компонентів інтерфейсу можна було використовувати всю міць мейнфрейма TET, допомагає головним героям фільму виконувати всі їхні обов'язки на Землі, будь це контроль важливих вузлів промислових установок, повітряна розвідка і спостереження, ведення бойових дій, дистанційне керування літальним апаратом Джека і дрона-роботами".
Крім великої кількості зображень, які розкривають подробиці деталей операційного інтерфейсу, команда підготувала короткий відео, зібране з кадрів фільму, демонструють інтерфейс в дії. А нам залишається тільки сподіватися, що реалізація подібних речей не змусить себе довго чекати, благо більшість всіх необхідних для цього технологій вже є в нашому розпорядженні.