Menu

Нова реалізація технології "Smell-O-Vision" може позначити потрібне запахом будь-яке місце на екрані

Новая реализация технологии "Smell-O-Vision" может обозначить нужным запахом любое место на экране


Використання запахів для збільшення ефектів при сприйнятті аудіо-візуальної інформації є досить старою ідеєю. Починаючи ще з 1906 року, деякі театри експериментували з нюхової складової свого представлення, а у 1960 році на екрани деяких кінотеатрів вийшов фільм "Аромат таємниці /Scent of Mystery", який не мав великого успіху, так і залишившись першим і єдиним в історії фільмом у форматі "Scent-O-Vision". Останнім часом у зв'язку з розвитком сучасних технологій реалізувати системи, що доповнюють запахом іншу інформацію, стало значно простіше, завдяки чому стали з'являтися перші експериментальні установки "Smell-O-Vision". Команда японських дослідників з Токійського університету сільського господарства і технологій (Tokyo University of Agriculture and Technology) також працювала в напрямку розвитку технології "Smell-O-Vision" і не так давно їх зусилля увінчалися створенням дослідної установки, здатної з високою точністю відтворити потрібний запах і прив'язати його до конкретного місця на екрані.

Нова установка японців отримала нехитру назву "пахне екран /smelling screen". По суті вона являє собою звичайний рідкокристалічний екран дисплея або телевізора з боків якого встановлено чотири вентилятора, здатні направити повітря у суворо заданому напрямку, паралельно площині екрану. Зустрічаючись в певній точці, ці потоки змішуються в один потік, напрямок руху якого стає перпендикулярним площині екрану, що дозволяє отримати ефект того, що запах виходить з певної області.

Новая реализация технологии "Smell-O-Vision" может обозначить нужным запахом любое место на экране


Власне запахи виробляють спеціальні чіпи запаху", які випаровують гелеподібний пахучий матеріал-ароматизатор і змішують кілька різних запахів для отримання необхідного аромату. Регулюючи кут нахилу і швидкість обертання вентиляторів можна направити пахне повітря таким чином, що буде здаватися, що запах виходить з певного місця екрану.

На жаль, система "smelling screen" не позбавлена певних недоліків. В один момент часу вона може відтворювати тільки один запах, витікаючий з одного місця на екрані. Але розробники технології, очолювані Харука Мэтсукура (Т Matsukura), повідомляють, що для решеия цієї проблеми у них вже є відповідне рішення, яке вони втілять і перевірять найближчим часом. Крім цього дослідники збираються розробити спеціальні змінні патрони, всередині яких будуть міститися набори ароматизаторів, призначені для "нюхового" супроводу різних фільмів або комп'ютерних ігор.

Технологія "smelling screen" була продемонстрована японцями на Конференції IEEE з віртуальної реальності (IEEE Virtual Reality conference), яка проходила минулого тижня в Орландо, Флорида. Розробники вважають, що крім ароматичного супроводу телебачення і комп'ютерних ігор, їх технологія може успішно використовуватися в рекламі, в музеях і на різних виставках.

|