Menu

Зоя - віртуальний персонаж, здатний до вираження людських емоцій

Зоя - виртуальный персонаж, способный к выражению человеческих эмоций


Дослідники з Кембриджського університету представили віртуальну "розмовляючу голову", яка здатна демонструвати широкий ряд чисто людських емоцій. Цей віртуальний персонаж, який отримав ім'я Зоя, за словами його розробників, є найвиразнішим керованим аватаром, який в майбутньому може використовуватися для уособлення комп'ютерних систем і персональних помічників.

Уособлення у вигляді чоловік системи управління яким-небудь космічним кораблем, розмовляла звичайною мовою, було одним з основних предметів наукової фантастики вже протягом багатьох десятиліть, такі технології демонструвалися майже в усіх науково-фантастичних фільмах, починаючи від "Зоряного шляху", "Червоного карлика" і закінчуючи "Залізним людиною". Хоча деякі технології, такі як Apple Siri і Samsung S Voice, зробили на крок ближче втілення в реальності технологій уособлення, але все ще розмовляючи зі своїм смартфоном відчуваєш, що спілкуєшся з неживої машиною.

Зоя - виртуальный персонаж, способный к выражению человеческих эмоций


Не можна не погодитися, що дослідникам з Кембриджського університету вдалося домогтися деяких успіхів у справі "пожвавлення" уособлення майбутніх комп'ютерних систем і мобільних пристроїв. Їх уособлення Зоя, можливо ще далеко від досконалості, але робота в такому напрямку є безумовно правильним кроком. Система, яку створили дослідники, поки ще досить проста, користувачеві потрібно ввести рядок осмисленого тексту і пересунути повзунок на необхідний рівень, що визначає емоції Зої. Після натискання на клавішу ENTER, Зоя прочитає введене повідомлення відповідним тоном, зобразивши на обличчі безтурботне щастя, гнів, печаль чи іншу емоцію, обрану користувачем.

Для створення системи дослідники використовували запису рухів обличчя й голосу актриси Зої Лістер (Zoe Lister), якій довелося прочитати перед камерою понад 7 тисяч рядків тексту. Записані дані використовувалися для побудови моделей шести основних емоцій, щастя, смутку, страху, гніву, ніжності і нейтрального стану. Комбінації цих емоцій, кожна зі своєю заданою глибиною дозволяють отримати воістину безмежний діапазон різноманітних емоцій, які можуть проявлятися на обличчі і в голосі людини.

Закінчена система була перевірена за участю добровольців, від яких було потрібно розпізнати емоції, переданими їм уособленням. Проведені перевірки показали значний 77-відсотковий показник успішного визначення емоцій. І найдивніше, що коли учасникам експерименту продемонстрували зображення цієї Зої, актриси, показник успішності виявився меншим і склав 73 відсотки.

Зоя - виртуальный персонаж, способный к выражению человеческих эмоций


Сама програма досить проста і невелика, основний обсяг, порядку декількох десятків мегабайт, припадає на дані зображень, рухів і голоси. Це означає, що така технологія без проблем зможе працювати на майбутніх мобільних пристроях, смартфонах і планшетних комп'ютерах, які й зараз мають набагато великими обсягами пам'яті, ніж потрібно для розміщення програми з даними. Крім цього, у розробленої технології є потенційна можливість створення користувачем власних бібліотек зображень і звуків, що дозволить дати уособленню практично будь-яку зовнішність і голос.

В даний час дослідники працюють в напрямку покращення реалістичності роботи своєї технології. Паралельно з цим розробляються програми, що дозволяють використовувати дану технологію в повсякденному житті, наприклад, передача повідомлень електронної пошти, в яких буде міститися не тільки чиста текстова інформація, але і емоційна складова цієї інформації, яка зробить її більш "живий".



|