Авіалайнер Boeing 787 буде виробляти більше 500 гігабайт даних за один політ
Розробивши авіалайнер 787 Dreamliner, якщо не брати до уваги проблеми з електричним обладнанням та акумуляторними батареями, компанія Boeing створила самий сучасний пасажирський літак, заповнений всіма останніми технологіями. Вікна літака мають систему електричного затемнення, рівень шуму був зменшений за рахунок спеціальної конфігурації кожного сопла реактивного двигуна, яке перешкоджає утворенню звукових хвиль, а сам літак буквально заповнений всілякими датчиками і акселерометрами, дані яких дозволяють протистояти турбуленції і інших атмосферних явищ.
Використання сучасних технологій спрямоване не тільки у бік забезпечення комфорту пасажирам літака. Всі ці технології дозволяють компанії Boeing і компанії, що експлуатує літак, отримувати детальну інформацію про політ, про стан конструкції особливо важливих вузлів літака, що, в свою чергу, дає можливість швидко реагувати на несподівано виникаючі проблеми. Та найбільшою проблемою в даному випадку є обсяг всіх вироблених даних, який ніяк не можна назвати маленьким.
Девід Булмен (David Bulman), директор IT-підрозділу авіакомпанії Virgin Atlantic, яка почне експлуатувати Boeing 787 з наступного року, каже, що такий обсяг даних потребує проведення спеціальних заходів та підготовки служб компанії. З урахуванням того, що під час кожного польоту Boeing 787 збирається більше 500 гігабайт даних, потрібно забезпечення широкосмугового підключення до Інтернету кожного літака, який буде передавати свої телеметричні дані.
Але всі ці дані потрібно не тільки прийняти і зберегти їх в якомусь сховищі. Для їх обробки потрібні досить серйозні обчислювальні потужності невеликих датацентрів, особливо, якщо кількість експлуатованих літаків буде обчислюватися десятками і сотнями одиниць. Але така обробка надходить в режимі реального часу інформації дозволить своєчасно дізнатися про кожній навіть самої дрібної неполадки з двигунами, рулями, закрилками, з паливної і гідравлічної системами, вчасно розробити і виконати послідовність всіх необхідних дій для того, щоб забезпечити безпечний політ і приземлення літака.