Технологія Microsoft IllumiRoom розширює ігровий простір за межі екрану або дисплея
Комп'ютерні відеоігри постійно вдосконалюються, а їх кількість зростає по експоненті за останні роки. Широке поширення смартфонів, планшетних комп'ютерів та інших ігрових пристроїв призводить, у свою чергу до того, що змінюються і способи участі в цих іграх. Що ж є наступним на порядку денному в цій області? По всій видимості, це збільшення можливостей інтерактивної взаємодії та розширення ігрового середовища. Саме ці ідеї і намагаються реалізувати фахівці Microsoft Research, які займаються розробкою інноваційної технології IllumiRoom.
Технологія IllumiRoom дозволяє розсунути рамки візуального ігрового середовища за межі екрану телевізора або дисплея комп'ютера в навколишній простір. Використовуючи камери контролера Microsoft Kinect for Windows та додатковий проектора, IllumiRoom переносить елементи ігрового середовища на стіни та предмети інтер'єру приміщення, в якому проводиться ігровий процес. Камера системи IllumiRoom "оглядає" навколишній простір, проводить вимірювання на основі яких складається тривимірна модель навколишньої обстановки. Комп'ютер, грунтуючись на даних тривимірної моделі коригує зображення, що проектується проектором на навколишню обстановку, так, що ця обстановка стає частиною ігрового середовища.
IllumiRoom поки ще не є комерційним продуктом, це дослідний зразок, створений на основі технології "інноваційного проектування", патент на яку отриманий компанією Microsoft в 2011 році. Цей патент описує технологію проектування "периферійних зображень на поверхні оточуючих предметів, що оточують телевізійний ігровий екран. І слід зауважити, що відносно недорога і проста технологія IllumiRoom може стати серйозним конкурентам більш дорогим ігрових систем віртуальної реальності типу Oculus Rift і Sensics SmartGoggles.
Щось подібне системі IllumiRoom в 2011 році демонструвала компанія Sony, яка застосувала для цього контролер PlayStation Move. Згідно з наявною мізерної інформації слід очікувати, що обидві компанії можуть надати комерційні варіанти своїх власних систем вже до кінця року, адже в цьому технічно немає нічого неможливого. Така подія піде тільки на руку тим геймерам, які не можуть дозволити собі придбання дорогого устаткування віртуальної реальності, але дуже хочуть долучитися до використання системи, в першому наближенні реалізує термін "Holodeck".
Як згадувалося вище, реалізація системи IllumiRoom знаходиться тільки в стадії науково-дослідної розробки. Тому залишається лише здогадуватися, чи комерційна версія IllumiRoom працювати з контролером Kinect наступного покоління і буде вона сумісна з новою ігровою приставкою Xbox. Очікується, що компанія Microsoft розкриє більше технічних деталей, що стосуються системи IllumiRoom, на Міжнародній конференції ACM SIGCHI, яка відбудеться в Парижі в кінці квітня цього року.