Menu

Інженери НАСА, використовуючи Oculus Rift і Kinect 2, створюють нову систему управління роботами

Инженеры НАСА, используя Oculus Rift и Kinect 2, создают новую систему управления роботами


Фахівці Лабораторії НАСА з вивчення реактивного руху (NASA Jet Propulsion Laboratory, JPL) вже досить давно працюють над створенням роботів, призначених для функціонування в космосі, і над інноваційними системами керування цими роботами. Використовуючи контролер Leap Motion, фахівці лабораторії створили систему управління рухом марсохода, пристрої Oculus Rift і Virtuix Omni були використані для реалізації віртуального турне по Червоній Планеті. А нещодавно, отримавши в своє розпорядження більш точний контролер Kinect 2, фахівці JPL створили нову систему дистанційного керування роботами.

Инженеры НАСА, используя Oculus Rift и Kinect 2, создают новую систему управления роботами


Отримавши в кінці листопада 2013 року в своє розпорядження комплект розробника Kinect 2, фахівці НАСА, витративши всього кілька днів, змогли поєднати його функції з функціями пристрою віртуальної реальності Oculus Rift і зробити систему управління автоматизованої рукою-маніпулятором. "Ми вперше у своїй історії домоглися реалізації повного управління обертанням і рухом автоматизованої руки за допомогою двох технологій споживчого класу" - розповідає Алекс Мензіс (Alex Menzies), інженер відділу Human Interfaces, - "При цьому, все зроблено так, що користувач повністю занурюється у віртуальне середовище, стаючи її невід'ємною частиною. Користувач може дивитися на навколишнє середовище з різних точок тіла і діяти своїм тілом, вписуючи свої рухи в особливості віртуального оточення".

Основною трудністю при використанні подібних систем у реальних умовах є затримка на час, який потрібен сигналом для подолання величезних відстаней в космосі, і повільність рухів механізмів роботів. В цьому випадку навіть двохсекундна затримка сигналу, що летить від Землі до Місяця, може викликати деякі труднощі в оператора, керуючого роботом. Тому розробникам системи дистанційного керування довелося піти на деякі хитрощі. Зображення, яке бачить на екрані Oculus Rift оператор системи, показує не реальне положення виконавчих механізмів робота, а становище, яке вони займуть через деякий час. "Це, при придбанні оператором деяких навичок, дозволяє оператору виконувати всі дії цілком природно, адже рух віртуальних складових системи відбуваються синхронно з рухами оператора" - розповідає Алекс Мензіс, - Руху реального робота завжди запізнюються, але людині нічого не варто пристосуватися управляти роботом, постійно забігаючи трішки вперед".

Инженеры НАСА, используя Oculus Rift и Kinect 2, создают новую систему управления роботами


Звичайно, метою дослідників є не реалізація управління одним окремо взятим маніпулятором або іншим механізмом, їх головною метою є управління космічним роботом повністю. Фахівці JPL збираються в найближчому часі адаптувати свою технологію для керування такими машинами, як робот Robonaut 2, який зараз перебуває і працює на борту Міжнародної космічної станції. "Ми хочемо розширити функції нашої системи так, щоб з її допомогою астронавти на борту станції або оператори на Землі змогли дистанційно керувати роботом Robonaut 2" - розповідає Мензіс, - "Є безліч робіт, які дуже небезпечні для того, щоб їх робили безпосередньо люди. І завдяки нашій системі астронавти зможуть успішно виконувати ці роботи руками робота, залишаючись в той час у повній безпеці в приміщеннях космічній станції".



|