Menu

Корейська електротранспорт отримає систему високоефективної бездротової передачі енергії

Корейский электротранспорт получит систему высокоэффективной беспроводной передачи энергии


Дослідники з корейського Інституту науки і передових технологій (Korea Advanced Institute of Science and Technology, KAIST), спільно з дослідниками Залізничного науково-дослідного інституту (Korea Railroad Research Institute, KRRI) розробили високоефективну систему бездротової передачі енергії, яка може бути використана для постачання енергією будь-якого виду електричного транспорту, що вимагає великої кількості енергії. Ця система може бути успішно використана на залізницях, у портах, аеропортах та на міському електротранспорті. Фахівці KAIST і KRRI нещодавно закінчили випробування і продемонстрували технологію бездротової передачі енергії, встановлену на коліях залізничної станції Осонг (Osong) в Кореї. Слід відзначити, що дана технологія є продовженням розвитку технології OLEV (On-line Electric Vehicle), призначеної для постачання енергією електричних автомобілів, розробка якої була розпочата KAIST в 2011 році.

Автомобіль, забезпечений обладнанням OLEV, звільнений від необхідності зупинятися на зарядної станції для підзарядки своїх акумуляторних батарей. Автомобіль, завдяки системі OLEV, отримує необхідну енергію під час руху, стоянки та на тривалій парковці. Такий підхід дозволяє знизити розміри, вага і ємність акумуляторних батарей до однієї п'ятої частини від батарей звичайного електромобіля.

Варіанти обладнання системи OLEV, призначені для автобусів і тролейбусів, що забезпечують передачу енергії до 100 кВт на частоті 20 кГц, забезпечуючи ефективність передачі енергії на рівні 85 відсотків при товщині повітряного проміжку між передавачем і приймачем енергії в 20 сантиметрів. А більш потужні варіанти системи OLEV працюють на частотах до 60 кГц і здатні забезпечити передачу 180 кВт енергії, зберігаючи постійний рівень переданої енергії. Сила створюваного електромагнітного поля не перевищує норм, встановлених міжнародними стандартами. У липні 2013 року система бездротової передачі енергії OLEV буде прокладена під дорожнім покриттям вздовж одного з маршрутів транспорту в місті Гумі (Gumi), тривалість поїздки по якому становить близько 40 хвилин.

Корейский электротранспорт получит систему высокоэффективной беспроводной передачи энергии


Установка першої системи OLEV на залізниці є демонстрацією того, що технології бездротової передачі енергії можуть успішно використовуватися і в великомасштабних потужних транспортних системах. Професор Дун-Хо Чо (Dong-Ho Cho), директор центру розробки комерційних технологій бездротової передачі енергії (Center for Wireless Power Technology Transfer Business Development) в KAIST розповідає: "Починаючи з моменту появи на світ перших пристроїв OLEV, нам вдалося зробити ряд серйозних удосконалень цієї технології. Зокрема, нам вдалося збільшити щільність передачі енергії в три рази, скоротити вагу і розмір силових електронних модулів майже в два рази. Так само нам вдалося скоротити знизити витрати на виробництво основних компонентів системи, що сприятливо позначилося на вартості кінцевих виробів. Все це разом робить технологію OLEV життєздатним з комерційної точки зору".

Якщо системи бездротової передачі енергії знайдуть широке застосування на залізницях, це дозволить різко знизити накладні витрати на експлуатацію залізниць. Відпаде необхідність монтажу і ремонту контактних рейок і контактних проводів, які піддаються сильному зносу. Завдяки цьому знизиться займане дорогий простір, зменшиться діаметр залізничних тунелів. Так само за допомогою технології OLEV буде знижений рівень видаваного швидкісними поїздами шуму, який виникає за наявності стиків у місцях з'єднання секцій контактних рейок.

Керівництво KAIST і KRRI планує розпочати практичне використання технології бездротової передачі енергії OLEV стосовно міського електротранспорту в травні місяці цього року, а до вересня місяцю повинен вступити в дію перший ділянку швидкісної залізничної магістралі, обладнаний системою OLEV.

|