Menu

Японці пропонують постачати електромобілі енергією прямо через покришки коліс.

Японцы предлагают снабжать электромобили энергией прямо через покрышки колес.


Той факт, що майбутнє автотранспорту стоїть за автомобілями, що рухаються з допомогою електричної енергії, у даний час не викликає ні в кого ні найменшої дещиці сумніву. Але, до того моменту, коли електричні автомобілі стануть масовим явищем на дорогах, науковцям належить ще вирішити масу проблем, пов'язаних з вельми обмеженою дальністю поїздки електромобіля, з досить довгим часом зарядки акумуляторних батарей, під час якої автомобіль змушений стояти на місці, і інших проблем. У цьому місяці японські дослідники зробили електромобілі на крок ближче до масового застосування, продемонструвавши технологію передачі електричної енергії від передавача через десятисантиметровий шар бетону до шин автомобіля, які в даному випадку виступають в якості приймачів енергії.

Демонстрація розробленої технології відбулася на виставці WTP (Wireless Technology Park) 2012, яка проходила на початку цього місяця в Йокогамі. У цьому демонстраційному прикладі металеві пластини, які виступають в якості генератора електричного поля, були поміщені знизу десятисантиметрові шару бетону, який використовується в будівництві автомагістралей. З допомогою цих пластин на шини автомобіля передавалося від 50 до 60 Ватт енергії, яких було достатньо для світіння лампочки розжарювання, підключеної до шин.

Проект Технологічного університету Тойохаси (Toyohashi University of Technology), в рамках якого йде розробка технологій бездротової передачі енергії транспортному засобу, що знаходиться в русі, називається EVER (Electric Vehicle on Electrified Roadway). В рамках цього проекту група вчених, очолювана професором Такаші Охира (Takashi Ohira), розробила систему передачі енергії через шини автомобіля, засновану на зчепленні електричних полів. Так як колеса автомобіля в переважній більшості випадків рухаються по дорозі тільки в певних місцях, стає можливим постачання енергією на всій протяжності шляху руху автомобіля.

Розроблена технологія є результатом багаторічної роботи науковців. У минулому році група професора Такаші Охира, працюючи спільно з фахівцями лабораторії Toyota Central R&D Labs, робили перші кроки в напрямку розробки систем, які дозволять електромобілям переміщатися на необмежені відстані за умови руху по спеціальним чином електрифікованим дорогах. Приблизно в той же час вчені зібрали першу дослідну установку, яка послужила для перевірки ефективності розроблених принципів бездротової передачі енергії. А в даний час ця установка була використана для перевірки ефективності системи передачі енергії через шини автомобіля. "Випробування показали, що менше 20 відсотків енергії розсіюється в навколишнє середовище" - розповідає професор Охира. - "Це досить непоганий показник. Тепер, розробивши подібні системи достатньої потужності можна буде говорити не тільки про рух легкових електромобілів, але і про постачання енергією вантажних транспортних засобів".

Для того, що б почати розглядати всерйоз цю технологію передачі енергії, потужність системи повинна бути збільшена принаймні в сто разів. Це буде зробити дуже непросто, погоджуються науковці, але в цьому немає нічого надприродного, і прийнятне рішення проблеми буде знайдено через якийсь час.

|