Вчені ORNL виявляє дивовижні електричні властивості нових полімерних матеріалів.

Ученые ORNL обнаруживает удивительные электрические свойства новых полимерных материалов.

Дослідники з Національної лабораторії Ок-Рідж (Oak Ridge National Laboratory, ORNL), проводячи серію експериментів, виявили, що новий полімерний матеріал має силу п'єзоелектричного ефекту в десять разів перевищує силу цього ефекту у звичайних пьезоэлектриков на основі кераміки та кристалів. Доступність нового полімеру і сила його п'єзоелектричного ефекту дозволять його використовувати в безлічі пристроїв щоденного застосування.

Вчені ORNL і їх колеги з Технічного університету Аахен, Німеччина, проводячи фундаментальні дослідження в області полімерних матеріалів, виявили у одного з досліджуваних зразків сильний зворотний п'єзоелектричний ефект, тобто коли матеріал піддавався механічної деформації під впливом прикладеного електричного потенціалу. Після виявлення цього незвичайного явища вчені більш ретельно досліджували зразок полімерного матеріалу. Ці дослідження показали, що полімер має і яскраво вираженими п'єзоелектричними властивостями, тобто під впливом механічної напруги або деформації він починає виробляти електричний струм. При цьому виявилося, що п'єзоелектрична "сила" полімеру мінімум у десять разів перевищує аналогічний показник традиційних керамічних і кристалічних п'єзоелектричних матеріалів.

Раніше вчені вважали, що п'єзоелектричні властивості мають тільки діелектричні матеріали, що мають чітку кристалічну структуру. "Але нам пощастило спостерігати цей ефект у складному кополимерном матеріалі, що складається з шарів різних молекул, таких як молекули пінопласту і гуми" - розповідає Волкер Урбан (Volker Urban), вчений з ORNL. - "Надзвичайна сила п'єзоелектричного ефекту нового полімеру може стати основою для створення зовсім нових типів електроактивних елементів, які можуть застосовуватися в різних датчиках, пристроях акумулювання енергії, генератори електроенергії і біомедичних пристроях".