Menu

Самокеровані автомобілі-роботи Google справляються з водінням краще людей

Самоуправляемые автомобили-роботы Google справляются с вождением лучше людей


"Дані, зібрані в ході експлуатації самохідних автомобілів Google на базі Prius і Lexus, демонструють, що ці автомобілі є більш безпечними, вони більш ретельно дотримуються правил дорожнього руху, а їх стиль водіння більш плавний і менш агресивний, ніж стиль водіння середньої людини" - з такою гучною заявою виступив Кріс Армсон (Chris Urmson), керівник проекту автономних автомобілів-роботів компанії Google, на конференції з робототехніки, яка проходила на минулому тижні в Санта-Кларі, Каліфорнія. Згідно інформації, наданої Армсоном, ці слова далекі від порожнього хвастощів, в їх основі лежить ретельний аналіз даних, зібраних під час пробігів автономних автомобілів по дорогах Каліфорнії і Невади, сумарної дальністю в сотні тисяч кілометрів.

Нагадаємо нашим читачам, що самохідні автомобілі-роботи, розроблені компанією Google, вперше вийшли на дороги загального призначення в 2010 році. До теперішнього часу ці автомобілі пройшли самостійно досить довгий шлях, але завжди на їх водійському сидінні знаходився чоловік-водій, здатний взяти на себе управління.

Проведені дослідження показали, що автомобілі Google здійснюють більш плавні маневри, гальмування, прискорення і зміна напрямку руху, ніж автомобілі, за кермом яких знаходяться найбільш дисципліновані люди-водії, а програмне забезпечення системи керування автомобілями-роботами завжди тримає безпечну дистанцію до попереду транспортного засобу. "Наші автомобілі, рухаючись по дорозі, майже ніколи не перебувають у ситуації, яка може закінчитися зіткненням" - розповідає Армсон, - "Автомобілі-роботи рухаються плавнів і більш безпечніше автомобілів під керуванням навіть професійних водіїв".

В доповнення до інформації про безпеку автомобілів-роботів, Армсон продемонстрував на конференції новий образ панелі приладів, інформація на якій допоможе людині зрозуміти, що саме робить автомобіль в даний момент часу, що, в свою чергу, дасть людині можливість вчасно перехопити керування на себе у випадку виникнення такої необхідності. "Ми намагалися в своєму автомобілі як можна більше використовувати переваги, які може забезпечити управління "людського чинника".

На питання про те, коли всі ці науково-дослідні роботи за напрямком автоматичних автомобілів-роботів перейдуть до стадії практичного використання, Кріс Армсон дав дуже ухильну відповідь: "Ми постійно працюємо над пошуком способів виведення розробляються нами технологій на ринок. Але, на жаль, зараз ми не можемо надати жодних точних обіцянок". Армсон не заперечував, що у систем керування автомобілями-роботами існує маса проблем, пов'язаних з водінням автомобіля в несприятливих погодних умовах, таких, як сніг, туман, дощ і при ожеледі. Але так як вдосконалення технологій самоврядування майже немає меж, всі ці проблеми будуть вирішені в недалекому майбутньому і автомобілі-роботи зможуть самостійно пересуватися в будь-яких умовах.

|