Menu

Американка Джессі Комбс побила світовий рекорд швидкості серед жінок, який протримався без малого 48 років

Американка Джесси Комбс побила мировой рекорд скорости среди женщин, который продержался без малого 48 лет


У 1965 році, Чи Бридлоу (Lee Breedlove), розігнавшись до швидкості 496 кілометрів на годину (308.51 миль в годину) по дну висохлого соляного озера Солтлэйк (Salt Lake Flats) в Юті, встановила світовий рекорд швидкості серед жінок. Цей рекорд залишався актуальним протягом 48 років аж до минулого тижня, коли "автомобіль" North American Eagle (NAE) Supersonic Speed Challenger з реактивним двигуном потужністю 52 тисячі кінських сил, керований (пілотований) Джессі Комбс, розігнався до швидкості 632 кілометра в годину (392.954 милі в годину) і протримався на цій швидкості час, достатній для заліку нового світового рекорду.

Рекордний заїзд відбувся 9 жовтня цього року на трасі, довжиною 21 кілометр, прокладеного по дну висохлого озера в пустелі Альворд (Alvord Desert), Орегон. У першому заїзді автомобіль NAE розігнався до швидкості 597 кілометрів на годину, а в другому, завдяки включенню форсажного режиму роботи двигуна, максимальна швидкість склала 709.25 кілометрів на годину. Середня швидкість цих двох заїздів і стала новим жіночим світовим рекордом швидкості, який склав 632.39 кілометра в годину.

Американка Джесси Комбс побила мировой рекорд скорости среди женщин, который продержался без малого 48 лет


Автомобіль Supersonic Speed Challenger, яке насилу можна назвати автомобілем, є переробленим реактивним літаком F-104 Lockheed Starfighter. Фюзеляж літака був залишений практично без змін, але для додання всієї конструкції більшої стійкості в рух крила були залишені, але в значно скороченому вигляді. Вага реактивного автомобіля становить 5896 кілограм, його довжина - 17.07 метра, а ширина в найширшій його частині - 2.1 метра.

Модернізації піддалася і двигун, General Electric LM-1500 Turbojet, завдяки чому його потужність в штатному режимі склала 52 тисячі кінських сил. У крейсерському режимі цей двигун споживає 151 літр палива в хвилину, при повному навантаженні - 302.8 літра в хвилину, а режим форсажу додає до витрат ще 37.8 літрів в хвилину.

Згідно з вимогами асоціації Federation International de Automobile (FIA), для того, щоб рекорд швидкості міг бути зарахований до конструкції автомобіля і його двигуна пред'являється ряд вимог. І основною вимогою є те, що у транспортного засобу повинно бути в наявності чотири колеса. Колеса автомобіля NAE є цілісними колесами, виготовленими з алюмінію. Крім зниження ваги коліс, використання цільної алюмінієвої конструкції дозволило уникнути проблем з гумою, яка може почати відходити від ободів коліс і розірватися під впливом відцентрових сил.

Американка Джесси Комбс побила мировой рекорд скорости среди женщин, который продержался без малого 48 лет


Наповнення кабіни автомобіля NAE, як і кабін інших гоночних автомобілів, страждає мінімалізмом. З приладів присутня тільки вимірювач температурного режиму роботи двигуна, покажчик рівня палива і тиску масла, спідометр і тахометр. Замість класичного керма автомобіля NAE є ручка-джойстик, яка забезпечує керування рулями на хвостовому оперенні. На відміну від реактивних літаків, на автомобілі NAE відсутня система, що подає пілоту-водієві повітря для дихання. Його творці обійшлися набагато більш простим рішенням - повітря водієві подається з балона від акваланга.

У 2014 році команда NAE зі своїм автомобілем збирається побити існуючий абсолютний рекорд швидкості, який складає на сьогоднішній день 1225 кілометрів на годину (761 милі в годину). Тільки за кермом автомобіля в цей раз буде знаходитися Ед Шэдл (Ed Shadle), який є власником команди NAE.



|