Американка Джессі Комбс побила світовий рекорд швидкості серед жінок, який протримався без малого 48 років
У 1965 році, Чи Бридлоу (Lee Breedlove), розігнавшись до швидкості 496 кілометрів на годину (308.51 миль в годину) по дну висохлого соляного озера Солтлэйк (Salt Lake Flats) в Юті, встановила світовий рекорд швидкості серед жінок. Цей рекорд залишався актуальним протягом 48 років аж до минулого тижня, коли "автомобіль" North American Eagle (NAE) Supersonic Speed Challenger з реактивним двигуном потужністю 52 тисячі кінських сил, керований (пілотований) Джессі Комбс, розігнався до швидкості 632 кілометра в годину (392.954 милі в годину) і протримався на цій швидкості час, достатній для заліку нового світового рекорду.
Рекордний заїзд відбувся 9 жовтня цього року на трасі, довжиною 21 кілометр, прокладеного по дну висохлого озера в пустелі Альворд (Alvord Desert), Орегон. У першому заїзді автомобіль NAE розігнався до швидкості 597 кілометрів на годину, а в другому, завдяки включенню форсажного режиму роботи двигуна, максимальна швидкість склала 709.25 кілометрів на годину. Середня швидкість цих двох заїздів і стала новим жіночим світовим рекордом швидкості, який склав 632.39 кілометра в годину.
Автомобіль Supersonic Speed Challenger, яке насилу можна назвати автомобілем, є переробленим реактивним літаком F-104 Lockheed Starfighter. Фюзеляж літака був залишений практично без змін, але для додання всієї конструкції більшої стійкості в рух крила були залишені, але в значно скороченому вигляді. Вага реактивного автомобіля становить 5896 кілограм, його довжина - 17.07 метра, а ширина в найширшій його частині - 2.1 метра.
Модернізації піддалася і двигун, General Electric LM-1500 Turbojet, завдяки чому його потужність в штатному режимі склала 52 тисячі кінських сил. У крейсерському режимі цей двигун споживає 151 літр палива в хвилину, при повному навантаженні - 302.8 літра в хвилину, а режим форсажу додає до витрат ще 37.8 літрів в хвилину.
Згідно з вимогами асоціації Federation International de Automobile (FIA), для того, щоб рекорд швидкості міг бути зарахований до конструкції автомобіля і його двигуна пред'являється ряд вимог. І основною вимогою є те, що у транспортного засобу повинно бути в наявності чотири колеса. Колеса автомобіля NAE є цілісними колесами, виготовленими з алюмінію. Крім зниження ваги коліс, використання цільної алюмінієвої конструкції дозволило уникнути проблем з гумою, яка може почати відходити від ободів коліс і розірватися під впливом відцентрових сил.
Наповнення кабіни автомобіля NAE, як і кабін інших гоночних автомобілів, страждає мінімалізмом. З приладів присутня тільки вимірювач температурного режиму роботи двигуна, покажчик рівня палива і тиску масла, спідометр і тахометр. Замість класичного керма автомобіля NAE є ручка-джойстик, яка забезпечує керування рулями на хвостовому оперенні. На відміну від реактивних літаків, на автомобілі NAE відсутня система, що подає пілоту-водієві повітря для дихання. Його творці обійшлися набагато більш простим рішенням - повітря водієві подається з балона від акваланга.
У 2014 році команда NAE зі своїм автомобілем збирається побити існуючий абсолютний рекорд швидкості, який складає на сьогоднішній день 1225 кілометрів на годину (761 милі в годину). Тільки за кермом автомобіля в цей раз буде знаходитися Ед Шэдл (Ed Shadle), який є власником команди NAE.