Menu

Команда Buckeye Bullet націлюється на подолання бар'єру швидкості 640 км/год з новим електричним автомобілем Buckeye Bullet 3.

Команда Buckeye Bullet нацеливается на преодоление барьера скорости 640 км/ч с новым электрическим автомобилем Buckeye Bullet 3.



Команда з університету штату Огайо почала роботу по створенню нового автомобіля лінійки Buckeye Bullet, який буде здатний розвинути швидкість понад 640 кілометрів на годину (400 миль у годину). Новий автомобіль, Buckeye Bullet 3, буде повністю електричним автомобілем з живленням від акумуляторних батарей, що мають кузов, форма якого буде ретельно оптимізована з аеродинамічною точки зору. У цьому конструкторам нового автомобіля допомагають розрахунки аеродинамічних моделей, що виконуються в Центрі суперкомп'ютерних обчислень Огайо.

У 2004 році перший автомобіль Buckeye Bullet, що приводиться в рух енергією з нікель-залізних акумуляторних батарей, привернув увагу громадськості після того, як йому вдалося розвинути швидкість понад 500 км/год по дну висохлого солоного озера Bonneville Salt Flats в Уэндовере, Юта. В наступному автомобілі, Buckeye Bullet 2, в якості джерела енергії вже використовувалися водневі паливні елементи, які не виправдали очікувань. Використовуючи їх, автомобіль Buckeye Bullet 2 зумів розігнатися до швидкості в 489 км/ч. Замінивши водневі паливні елементи літій-іонними акумуляторами, команда створила наступну версію автомобіля Buckeye Bullet 2.5, який у серпні місяці минулого року встановив черговий світовий рекорд, розігнавшись до швидкості 495 км/ч.

Тепер же команда з Центру автомобільних досліджень університету штату Огайо націлилися на якісно інший прорив, на досягнення швидкості 640 км/год з новим автомобілем Buckeye Bullet 3. Цей автомобіль не буде наслідувати навіть елементи конструкції від своїх "предків", він буде розроблений абсолютно з нуля, хоча і з урахуванням попереднього досвіду. І природно, що першим етапом конструювання нового автомобіля-рекордсмена повинен стати етап аеродинамічних досліджень. Ці дослідження стали можливими завдяки допомозі від Центру суперкомп'ютерних обчислень Огайо, де, використовуючи ресурси і потужність флагмана центру, суперкомп'ютера IBM 1350 Opteron Cluster, були прораховані математичні моделі з використанням методики обчислювальної гідрогазодинаміки (computational fluid dynamics, CFD).

Моделювання привело до розробки неймовірно простий і обтічним конструкції автомобіля Buckeye Bullet 3. Водій автомобіля буде розміщуватися вище передніх коліс, що приведе до більш раціонального використання внутрішнього об'єму, зменшить загальну довжину автомобіля, його вага і покращить баланс. Зараз йде перевірка ідеї щодо встановлення додаткових дефлекторів (відбивачів), які перешкодять набігаючого потоку повітря входити в обсяг коліс і створювати турбулентні завихрення, які будуть гальмувати автомобіль.

Рух на швидкостях близько 600 км/год накладає на конструкцію автомобіля деякі обмеження і висуває певні вимоги, з якими вже стикалися розробники інших автомобілів на реактивній тязі і з двигунами внутрішнього згоряння. При русі на великих швидкостях під автомобілем виникають ударні повітряні хвилі, які працюють як підйомна сила, здатна знизити вагу автомобіля і відірвати його від поверхні. Тому команді доведеться провести ще ряд уточнюючих розрахунків математичних моделей, перш ніж буде обрана остаточна форма автомобіля Buckeye Bullet 3.

|