Голландці встановили новий світовий рекорд по швидкості прискорення електричного автомобіля
Групі студентів із Технологічного університету Дельфта, що входять до складу команди Racing Team, вдалося на 20 відсотків поліпшити світовий рекорд часу, який необхідно знати електричному автомобілю для того, щоб розігнатися до швидкості 100 кілометрів на годину. Заїзди проводилися на злітно-посадковій смузі аеропорту Валькенбурга, а за кермом гоночного електромобіля сидів Марлі Куіджперс (Marly Kuijpers), самий легкий з членів команди. Рекордним був зарахований заїзд, в якому автомобілю вдалося розігнатися до 100 км/год за 2.15 секунди, хоча під час більш пізнього заїзду цей час було покращено до 2.13 секунди.
Для того, щоб встановити новий рекорд голландській команді довелося неабияк потрудитися. Автомобіль повторював заїзд близько десяти разів, перед кожним з яких проводилася ретельна регулювання динамічних характеристик електродвигуна і кута нахилу коліс. Крім цього, гоночна траса, злегка змочена дощем, поливалася розчином цукру, щоб забезпечити більш надійне зчеплення коліс автомобіля з дорожнім покриттям.
Очікується, що "рідний брат" голландського електричного автомобіля, теж електричний гоночний автомобіль, призначений для участі в гонках Formula E, буде розганятися до 100 км/ч приблизно за 3 секунди. Це пояснюється тим, що одна акумуляторна батарея автомобіля Formula E буде важити як цілий голландський автомобіль з водієм в додачу.
На жаль, голландській команді, незважаючи на встановлений рекорд, не вдалося отримати місце в Книзі рекордів Гіннеса. Це обумовлено тим, що для занесення в Книгу рекордів Гіннеса голландцям довелося б виконати ряд вимог до конструкції свого автомобіля. Виконання цих вимог привело б до деякого збільшення ваги автомобіля, після чого він навряд чи зміг рухатися з таким прискоренням.
Автомобіль, використаний командою голландських студентів, є переробленим гоночним автомобілем класу 2012 Formula Student. Електричний двигун, встановлений на цьому автомобілі, має потужність 135 кінських сил. Ця потужність розподіляється в певній пропорції по чотирьом колесам автомобіля, що забезпечує максимально ефективне її використання. І така схема має безліч переваг, які дозволили в липні команді швейцарських студентів з їх електричним автомобілем виграти змагання Formula Student, обійшовши автомобілі з традиційними двигунами внутрішнього згоряння.
Зміни в правила, які стосуватимуться встановлення всіляких рекордів електричними гоночними автомобілями, будуть посилені в кінці цього і на початку наступного року. Автомобілі повинні будуть мати крила і більш ємні акумуляторні батареї, що значно збільшить їх вагу. Більш важкі машини навряд чи зможуть швидко досягти рекордного значення прискорення, так що рекорду голландської команди нічого не загрожує, принаймні, протягом найближчих двох-трьох років.