Машини-монстри: ETF Haul Train - кар'єрний самоскид нового покоління, вміє об'єднуватися в автопоїзда
Коли справа стосується видобутку корисних копалин у величезних масштабах, то гірничодобувні компанії покладаються на роботу "армії" величезних кар'єрних вантажних автомобілів ультра-класу, тільки яким під силу перемістити з місця на місце мільйони тонн гірських порід. І як будь-яка інша техніка, такі кар'єрні вантажівки постійно удосконалюються, здобуваючи все нові і нові можливості. Вантажівка, про який піде мова, ETF Haul Train, виділяється із загальної маси подібних транспортних засобів тим, що він може об'єднуватися в довгі автопоїзда і перевозити в чотири рази більше вантажу, ніж інші кар'єрні самоскиди, під керуванням одного єдиного водія.
Вантажівки ETF Haul Train докорінно відрізняються навіть від самих великих вантажних автомобілів, які можна зустріти на дорогах і будмайданчиках. Вони розроблені з урахуванням суворих умов експлуатації в гірничодобувній промисловості. Велика кількість осей цих автомобілів і надійні вузли, що мають багаторазовий запас по міцності, дозволяють переміщати вантаж, вагою від 50 до 400 тонн, для порівняння, типові кар'єрні вантажівки, якщо не брати в розрахунок вантажівки ультра-класу, здатні перевозити від 35 до 100 тонн вантажу. А вантажівки ультра-класу, мають досить значні габарити і, як наслідок, низьку маневреність, вимагають роботи спеціально навчених водіїв і наявності досить широких доріг.
Все вищесказане спонукало фахівців німецької компанії European Truck Factory (ETF) зайнятися створенням "розумного" кар'єрного вантажівки-самоскиди. В результаті у них вийшло транспортний засіб, здатне в залежності від виконання перевозити від 170 до 400 тонн вантажу. Вага вантажу рівномірно розподіляється на п'ять-сім осей автомобіля, кожна з яких має по чотири колеса. Активна система контролю коліс "Central Tyre Inflation System" в режимі реального часу стежить за дорожніми умовами, контролює і підтримує тиску в шинах автомобіля ETF Haul Train. При русі по м'якому грунту система автоматично знижує тиск, а при русі по твердому і кам'янистому грунту - піднімає.
У випадку, якщо яка-небудь з покришок виходить з ладу, автомобіль ETF Haul Train піднімає вгору дану вісь і повідомляє про це водія. Але, завдяки великому запасу міцності, автомобіль може завершити перевезення вантажу і на інших осях. Крім цього, вантажівки ETF Haul Train є дійсно повнопривідними, кожна вісь яких підключена до двигуна за допомогою власної трансмісії, а кожне з коліс має власну підвіску і здатність повертатися в потрібну сторону не тільки по горизонталі, але і по вертикалі, що знижує радіус повороту, дає вантажівці високу маневреність і можливість здійснити повний розворот майже на місці.
Але найяскравішою рисою вантажівок ETF Haul Train є те, що вони мають можливість об'єднуватися в автопоїзд, яким керує один єдиний водій. На відміну від автопоїздів, створених в рамках європейської програми SaRTrE, вантажівки ETF Haul Train з'єднуються не за рахунок бездротових технологій, а з допомогою сталевих з'єднувачів, усередині яких проходять кабелю, по яких передаються сигнали управління швидкістю, гальмами і напрямком руху. Ці сигнали, що передаються системою провідного вантажівки, дозволяють діяти всім вантажівкам автопоїзда як єдине ціле, перевозячи до 1500 тонн вантажу за одну поїздку.
Машини-монстри - все про виняткових машинах, механізмах і пристроях в світі, від величезних засобів знищення собі подібних до крихітних точних пристроїв, механізмів і всього того, що знаходиться в проміжку між ними.