Menu

Clip-Air - транспортна система, що поєднує всі позитивні сторони залізничного та авіаційного транспорту

Clip-Air - транспортная система, совмещающая все положительные стороны железнодорожного и авиационного транспорта


Подорожувати літаком на далекі відстані в даний час досить важко і утомливо. Довгі черги в переповнених аеропортах, що пересуваються черепашачим кроком, довгі і нудні зали очікування, поганої кави, продається втридорога у вокзальних кафе і багато інші незручності, які псують відчуття від чудово проведеного відпустки або успішної службової відрядження. Але в майбутньому авіаподорожі можуть стати менш нудними заняттями, якщо посадка в літак і супутні їй процедури будуть походити своєю зручністю і простотою на посадку в залізничний вагон. Таке може стати реальністю завдяки фахівцям з Швейцарського федерального політехнічного університету Лозанни (Swiss Ecole Polytechnique Federale de Lausanne, EPFL), які розробляють проект гібридної транспортної системи Clip-Air, що поєднує всі самі позитивні і привабливі сторони залізничного та авіаційного видів транспорту.

Clip-Air - транспортная система, совмещающая все положительные стороны железнодорожного и авиационного транспорта


Роботи в рамках проекту Clip-Air ведуться фахівцями EPFL, починаючи з 2009 року. В основі проекту Clip-Air лежить величезний літак, виготовлений за аеродинамічною схемою "літаюче крило". Цей літак має двигуни необхідної потужності, кабіну пілота, паливні баки і посадочні пристрої. Під крило цього літака можна підвісити до трьох модулів, капсул, які є знімними вантажними або пасажирськими відсіками цього літака. В залежності від нагальних потреб до літака можна прикріпити будь-яку комбінацію пасажирських капсул різного класу, вантажних капсул та пігулок спеціального призначення. За один рейс літак Clip-Air зможе перевозити до 450 пасажирів в трьох капсулах, а злітати і сідати він може на смуги звичайних аеропортів, здатних обслуговувати великі авіалайнери типу Boeing або Airbus.

Clip-Air - транспортная система, совмещающая все положительные стороны железнодорожного и авиационного транспорта


Довжина кожної капсули становить близько 30 метрів, а вага - близько 30 тонн. Але найцікавіше полягає в тому, що така капсула може бути встановлена на спеціальній залізничній платформі. Замість того, щоб їхати в аеропорт, зазвичай розташовується за межами міської риси, майбутньому пасажирові потрібно дістатися до залізничного вокзалу і зануритися в капсулу-вагон також легко, як і сісти в приміський поїзд. Залізничний склад звичайним способом прибуває в аеропорт, де капсули перецепляют на літак-носій, який після цього злітає і направляється до пункту свого призначення. Точно за таким же принципом здійснюється перевезення різних вантажів, які можна завантажувати у вантажну капсулу прямо на складі або на підприємстві-виробнику.

Представники EPFL стверджують, що впровадження системи Clip-Air дозволить значно підняти ефективність авіаперевезень, виключаючи можливість здійснення порожніх перельотів і надаючи більшу гнучкість транспортним компаніям в організації перевезень. Проект Clip-Air поки що перебуває тільки в стадії розробки, тим не менш, вже відомо, що літак зможе нести в три рази більше пасажирів, ніж авіалайнер Airbus A320s, використовуючи при цьому в два рази менше двигунів, ніж у зазначеного авіалайнера. Ці двигуни будуть дуже невибагливі до використовуваного палива, вони зможуть однаково добре працювати на біопаливі, на авіаційному гасі і на рідкому водні.

Clip-Air - транспортная система, совмещающая все положительные стороны железнодорожного и авиационного транспорта


Фахівці EPFL усвідомлюють, що проектом Clip-Air належить пройти ще довгий шлях, перш ніж він може втілитися в реальності, але вони впевнені в тому, що це трапиться в будь-якому випадку, рано чи пізно. "Нам ще належить подолати безліч бар'єрів у розробці системи, яка суперечить усім усталеним традиціям в галузі авіаційних та залізничних перевезень" - розповідає Клаудіо Леонарді (Claudio Leonardi), що очолює групу, яка працює над реалізацією проекту Clip-Air, - "незабаром ми збираємося перейти до випробувань моделей в аеродинамічній трубі, після цього почнуться випробування літаючої моделі літака-носія Clip-Air, розмір якої буде складати близько двох метрів".

1.2 - метрова модель транспортної системи Clip-Air буде продемонстрована на стенді компанії Normandy Aerospace в рамках Паризького авіашоу, яке буде проходити з 17 по 19 червня 2013 року.



|