Menu

Роботи змінюють водіїв-випробувачів на полігонах компанії Форд

Роботы меняют водителей-испытателей на полигонах компании Форд


Про самокерованих автомобілях-роботах ми розповідали вже досить багато, по всій видимості, момент, коли такі автомобілі з'являться на дорогах, стає все ближче і ближче з кожним днем. Але всі ці автомобілі, про які йшла мова раніше, призначені для забезпечення комфортного переміщення своїх пасажирів по звичайним дорогам з якісним покриттям. Але, виявляється, існують автомобілі-роботи, здатні самостійно пересуватися у шалено екстремальних умовах. Такі умови штучно створюються на полігонах, де проводяться випробування автомобілів, зокрема на випробувальному полігоні компанії Форд Michigan Proving Grounds в Ромео, Мічиган, на полігоні, де за десятки хвилин пересування вантажівки і фургони компанії зазнають навантажень і зносу, еквівалентним десяти років експлуатації в нормальних умовах. І управляє рухом випробуваних автомобілів автоматизована випробувальна система, яка замінила собою цілий загін водіїв-випробувачів, раніше щодня ризикували своїм здоров'ям і життям.

Для більшості людей випробування автомобілів обмежуються знаннями про креш-тестах, які досить часто показують по телевізору. Але інженери та дослідники протягом десятиліть розробляли методи і технології, що дозволяють зробити випробування безпечності конструкції автомобіля, не піддаючи його екстремальним руйнівним діям. Одним з таких методів є рух автомобіля по спеціальному полігону, по дорогах, викладеним бетонними блоками різної висоти, з немислимими підйомами, спусками, піщаними ямами, грязьовими ваннами, металевими решітками, камінням та іншими перешкодами, здатними струсити весь автомобіль "до кісток" при русі на великій швидкості. Така "катування" автомобіля здатна за кілька кілометрів пересування викликати зношування частин і вузлів автомобіля, який в звичайних умовах відбувається за десять років експлуатації.

Роботы меняют водителей-испытателей на полигонах компании Форд


Всі нові автомобілі компанії Форд повинні пройти всю програму випробувань-тортур, перш ніж модель піде в масове виробництво і в широкий продаж. Основна проблема полягає в тому, що водії-випробувачі під час поїздок по полігону піддаються протягом відносно короткого часу настільки високим фізичним навантаженням і вібрації, які з часом завдають значної шкоди їх здоров'ю і є причиною багатьох їхніх професійних захворювань. Умови, в яких проводяться певні випробування, настільки важкі, що в проходженні одного маршруту бере участь кілька водіїв, які керують автомобілем, змінюючи один одного по черзі.

Рішенням вищеописаної проблеми стала заміна водіїв-людей роботизованою системою. В даний час ця система сама проходить випробування, керуючи автомобілем-фургоном Ford Transit 2014 року, який пересувається в автоматичному режимі з випробувальним трасах з назвами Silver Creek, Power Rock Hill і Curb Your Enthusiasm полігону Michigan Proving Grounds.

"Нашою кінцевою метою є розробка автомобіля-робота, здатного самостійно пересуватися по звичайних дорогах і вулицях міст" - розповідає Дейв Пейн (Dave Payne), один із співробітників полігону компанії Форд, - "Ми створюємо автоматизоване рішення для проведення інтенсивних випробувань автомобілів, яке може вести автомобіль в будь-яких екстремальних умовах, звільняючи людей від необхідності ризикувати своїм здоров'ям та життям".

Над створенням автоматизованої системи працювали інженери компанії Форд, залучаючи до цього спеціалістів компанії Autonomous Solutions Inc. Спільними зусиллями їм вдалося визначити набір апаратних засобів, здатних витримувати високі механічні навантаження, і розробити алгоритми програмного забезпечення системи управління, орієнтовані на управління досліджуваними транспортними засобами. Система складається з центрального керуючого модуля і кількох виконавчих пристроїв, які відповідають за швидкість руху, за напрямок руху, за прискорення і гальмування автомобіля.

Роботы меняют водителей-испытателей на полигонах компании Форд


Автомобіль йде по заздалегідь заданому маршруту, а корекція маршруту здійснюється за допомогою камер і системи навігації на базі GPS. Оператор, що знаходиться на центральному пункті управління, може керувати рухом відразу восьми досліджуваних транспортних засобів. Якщо щось іде врозріз з планом випробувань, то оператор може зупинити автомобіль, скорегувати маршрут його руху або повторити проведення певного тесту. Система управління має можливість пізнати пішоходів, тварин або інші перешкоди, що з'явилися на випробувальній трасі, і зробити у разі необхідності автоматичну зупинку випробуваного автомобіля.

Представники компанії Форд повідомляють, що розробка автоматизованої системи проведення випробувань не тільки дозволить їм позбутися від проблем зі здоров'ям водіїв-випробувачів і використовувати наявні людські ресурси більш ефективно. У запровадження автоматизованої системи є і ряд інших переваг, включаючи скорочення часу проведення випробувань, можливість здійснення необмеженої кількості спроб повторення одного і того ж тесту, і можливість розробки нових більш "жорстких" тестів, з проведенням яких не може впоратися будь-яка людина.



|