Японський потяг на магнітній подушці Maglev L0 розвиває швидкість 500 км/год під час перших випробувань
Японія має досить багатий досвід у справі спорудження та експлуатації швидкісних пасажирських поїздів. Перші японські поїзди "Shinkansen", які возили пасажирів із Токіо на нечувану за тих часів швидкості 210 кілометрів на годину, отримали міжнародне покликання близько 50 років тому, коли в Японії проводилися Літні Олімпійські ігри 1964 року. А в 2027 році Країна Висхідного Сонця готується до чергового ривка в області високошвидкісних пасажирських залізничних перевезень. У цьому році повинен буде ввести в експлуатацію пасажирський поїзд на магнітній подушці Maglev L0, який здатний пересуватися зі швидкістю, що значно перевищує позначку в 500 кілометрів на годину і який завдяки цьому стане найшвидшим поїздом у світі.
Поїзд Maglev L0 буде здійснювати рейси між Токіо і Nagoya, перевозячи за один раз до 1000 пасажирів. Його висока швидкість дозволить скоротити час перебування в дорозі від 4.5 годин до 40 хвилин. Інші високошвидкісні поїзди, які обслуговують приміську зону Токіо, можуть пройти зазначену вище відстань за 90 хвилин часу.
Але висока швидкість руху є не єдиною перевагою поїздів на магнітній подушці, поїздів, вагони яких буквально парять в повітрі, підняті на невелику висоту силою найпотужніших електричних магнітів. Оскільки такі поїзди не мають коліс, що знаходяться в контакті з рейками, їм не потрібно долати сили тертя. Це призводить до того, що рух поїзда, його прискорення і уповільнення здійснюються дуже плавно і практично безшумно. Крім цього, на рух поїзда на магнітній подушці надають дуже слабкий вплив погода, опади та інші умови навколишнього середовища.
Слід зауважити, що поїзд Maglev L0, який здійснив першу поїздку в рамках програми випробувань, є не першим поїздом з цієї серії. Перший поїзд серії L0 з'явився в 2011 році і успішно пройшов ряд випробувань, записавши на свій рахунок світовий рекорд швидкості для потягів на магнітній подушці, який склав 581 кілометр на годину. Нова модель поїзда L0 значно відрізняється від свого попередника, в ньому усунені всі недоліки конструкції, які були виявлені раніше, внутрішній інтер'єр вагонів має більше простору і здатний забезпечити своїм пасажирам більш високий рівень комфорту. Новий поїзд Maglev L0 знаходиться ще в стадії розробки, його конструкція буде піддаватися змінам і модернізації, а що саме буде необхідно допрацьовувати, покажуть поїздки на довгі дистанції, які будуть проводитися в рамках програми випробувань.