Menu

У 2016 році можуть з'явитися перші недорогі самокеровані автомобілі-роботи

В 2016 году могут появиться первые недорогие самоуправляемые автомобили-роботы



Минулого місяця на автостраді, що йде від Єрусалиму до Мертвого моря, можна було зустріти білу Audi A7, якою керувала комп'ютеризована система управління, що використовує зображення з однієї камери, встановленої на лобовому склі автомобіля. Рух цього автомобіля на швидкості, часом перевищує 100 кілометрів на годину, демонструє наскільки просунулися вперед технології самокерованих автомобілів.

Звичайно ж нашим читачам добре відомі розрекламовані автомобілі-роботи компанії Google і інші автомобілі, здатні пересуватися без участі людини-водія. Всі ці автомобілі, наче новорічні ялинки, обвішані камерами, радарами, лазерними сканерами і масою інших датчиків. Система, про яку зараз йде мова, яка була розроблена компанією Mobileye Vision Technologies і яка була використана у вищезгаданому автомобілі Audi A7, досить проста і складається з компонентів, загальна вартість яких не перевищує декількох сотень доларів.

"Наша ідея полягає в тому, щоб витягти максимальну кількість інформації про довкілля, достатню для забезпечення автономного пересування автомобіля, використовуючи зображення з однієї-двох звичайних камер" - розповідає Габі Хайон (Gaby Hayon), віце-президент компанії Mobileye Vision Technologies, що займається область наукових розробок.

Справедливості заради слід зазначити, що автомобіль, обладнані системою Mobileye, має дуже обмежені можливості в порівнянні з автомобілями компанії Google, які успішно здійснили автопробіг, довжиною 480 тисяч кілометрів, рухаючись по автострадах, проїжджаючи перехрестя, здійснюючи праві, ліві повороти і обганяючи повільні транспортні засоби без єдиної аварії.

Тим не менш, автомобіль Mobileye здатний рухатися з досить високою швидкістю в автоматичному режимі по одній смузі, виділеної дорожньою розміткою, виявляти світлофори та ідентифікувати дорожні знаки, знижуючи швидкість і зупиняючись, коли це необхідно, відновлюючи нормальний рух по мірі можливості.

Компанія Mobileye Vision Technologies була організована в 1990-х року після того, як розробники вперше переконали компанію General Motors звернути свою увагу на недорогі камери, як засіб виявлення пішоходів і інших транспортних засобів. З того моменту компанія працювала в напрямку використання недорогих камер для автомобільних систем забезпечення безпеки руху, роблячи ставку не на збільшення кількості датчиків та інших апаратних засобів, а на розробку і вдосконалення систем штучного інтелекту наступного покоління, здатних отримати максимум корисної з невеликої кількості вихідних даних.

"Якщо вам захочеться мати автомобіль-робот, це не обов'язково повинен бути автомобіль з системою управління, вартістю близько 100 тисяч доларів", - розповідає Амнон Шэшуа (Amnon Shashua), засновник компанії Mobileye, натякаючи на автомобілі Google, - "Ми пропонуємо набагато більш дешеві рішення, які, завдяки цьому, можуть незабаром увійти в масове виробництво".

В даний час компанія Mobileye вже має в своєму розпорядженні своїми технологіями третього покоління, які починають використовуватися різними відомими компаніями. Приміром, компанія Volvo використовує технології Mobileye для своїх систем виявлення пішоходів і велосипедистів, компанія Nissan натякає на подібні речі, обіцяючи скоро продемонструвати автомобіль, здатний самостійно об'їхати пішохода, який раптово вийшов з-за стоячого транспортного засобу.

А більш досконалі системи наступних поколінь Mobileye, які можна буде встановлювати на серійні автомобілі різних марок, з'являться в 2016 році. Правда вони все одно будуть вимагати того, щоб водій постійно стежив за дорогою і тримав свої руки неподалік від керма.

Відео, яке демонструє автономну поїздку автомобіля Audi A7, обладнаного системою автономного водіння компанії Mobileye Vision Technologies, можна подивитися за цією адресою.

|