Menu

Нова комбінована навігаційна система дозволить орієнтуватися в міських умовах з високою точністю

Новая комбинированная навигационная система позволит ориентироваться в городских условиях с высокой точностью


Багато людей щодня користуються функціями навігаційних систем в своїх автомобілях, а оскільки в найближчому майбутньому варто очікувати появи самокерованих автомобілів-роботів, важливість систем супутникової навігації стане ще вище. На жаль, технологія GPS, яка є ядром майже кожної навігаційної системи, є ще і вузьким місцем цієї системи. Нормальній роботі GPS заважають усілякі перешкоди, такі як високі будівлі, дерева тощо. Команда дослідників з університету Карлоса III, Мадрид (Universidad Carlos III de Madrid, UC3M), Іспанія, розробила власний варіант комбінованої навігаційної системи, яка функціонує в міських умовах і точність якої вище точності систем GPS-навігації.

Відомо, кіт більшість поширених систем GPS-навігації мають похибку визначення місця розташування в 10-15 метрів за умови того, що супутники системи, з допомогою яких проводиться тріангуляція, знаходяться в зоні прямої видимості. В міських умовах, коли частина сигналів від деяких супутників блокується будівлями і перешкодами, точність визначення положення знижується до 50 метрів.

Коли автомобіль заїжджає в будівлю або тунель, система взагалі перестає бачити супутники і перестає функціонувати. У таких умовах деякі, більш досконалі системи продовжують показувати розташування, грунтуючись на картографічних даних і даних про останнє місце розташування, напрямку і швидкості руху автомобіля.

Новая комбинированная навигационная система позволит ориентироваться в городских условиях с высокой точностью


Дослідники з UC3M також пішли цим шляхом, взявши за основу систему GPS-навігації, інерційну вимірювальну систему і об'єднавши це все з комп'ютером зі спеціалізованим програмним забезпеченням. Три акселерометра і три гіроскопа інерційної системи постійно відстежують напрямок і швидкість руху транспортного засобу, програмне забезпечення, об'єднавши ці дані з даними GPS-навігації, послідовно відстежує положення автомобіля з точністю до одного-двох метрів і робить це в міських умовах, де робота GPS нестабільна.

Апаратні засоби, використані для створення системи, відносно недорогі, і вони можуть бути встановлені на будь-якому виді транспортного засобу. Дослідний зразок системи в даний час проходить випробування, будучи встановленим на університетський автомобіль IVVI (Intelligent Vehicle based on Visual Information), який служить випробувальним стендом для відпрацювання технологій візуального виявлення перехресть і пішоходів.

Зараз команда дослідників збирається знизити вартість системи за рахунок використання в своїх інтересах системи GPS-навігації, датчики і обчислювальну потужність процесорів смартфона водія або інформаційно-розважальної системи самого автомобіля.

|