Menu

Китайський автономний автомобіль-робот вперше виходить на автостраду

Китайский автономный автомобиль-робот впервые выходит на автостраду


Самоврядний автомобіль-робот "Fierce Lion 3", дослідний зразок третього покоління, розроблений фахівцями китайського Військово-транспортного університету, успішно впорався з 114-кілометровим пробігом, який тривав 85 хвилин, а максимальна швидкість руху автомобіля складала 105 кілометрів на годину. Це подія робить автомобіль Fierce Lion 3 першим китайським самоврядним автомобілем-роботом, який здійснив поїздку по дорогах і автострадах загального користування.

В якості незалежних експертів на випробування були запрошені фахівці Національного фонду природничих наук від Пекінського технологічного інституту. Вони підтвердили, що автомобіль Fierce Lion 3 дійсно здійснив поїздку без втручання людини, і що використані в його конструкції технології досягли високого рівня і відповідають всім світовим стандартам.

Під час випробувань автомобіль Fierce Lion 3 був запрограмований на самостійне виконання широкого ряду різних маневрів під час пересування на автостраді. Серед таких маневрів було рух по прямій на великій швидкості, синхронне рух разом з основним транспортним потоком, перебудова з однієї смуги руху на іншу, здійснення обгону і виконання інструкцій, що передаються людиною-оператором. Всього під час випробувань автомобіль Fierce Lion 3 скоїв 33 обгонных маневру. Один раз маневр обгону був перерваний, коли радар виявив ззаду швидко наближається автомобіль, який міг стати на заваді руху. Сторонні спостерігачі відзначили, що автомобіль-робот вів себе так, немов за його кермом сидів дуже досвідчений чоловік-водій.

Система управління, якою обладнаний автомобіль Fierce Lion 3, допускає втручання людини у свою роботу. Використовуючи таку можливість, людина-оператор може перешкодити тому, щоб автомобіль зміг стати причиною заподіяння шкоди своїм пасажирам та іншим транспортним засобам у разі різних непередбачених ситуацій. В автоматичному режимі система керування контролює всі засоби управління рухом, включаючи акселератора, гальма і рульове колесо. Рівень автоматизації системи настільки високий, що оператору досить тільки поставити кінцевий пункт призначення і дати команду на початок руху.

В якості "органів почуттів" система управління автомобіля Fierce Lion 3 використовує кілька радарів, камер і військову високоточну систему супутникової навігації. Радари контролюю відстань між автомобілем і йдуть попереду і ззаду транспортними засобами, дозволяючи системі управління тримати оптимальну дистанцію та швидкість руху. Три камери контролюють навколишнє середовище в напрямку руху і з боків автомобіля. Візуальна інформація, яка містить зображення дороги, узбіччя та розмітки поступає в комп'ютерну систему для високошвидкісної обробки і аналізу. Комп'ютерна система складається з трьох незалежних комп'ютерів, один з яких виступає в якості резерву на випадок виходу з ладу будь-якого з двох комп'ютерів. Сигнали управління передаються електромеханічної системи, подібної до систем дистанційного управління виконавчими механізмами, що використовуються в авіаційній техніці.

За всю історію їх створення автомобілі-роботи MTU всіх поколінь в цілому пройшли близько 10 тисяч кілометрів під час випробувальних поїздок. В результаті цього система управління веде себе однаково стабільно при русі на автострадах, на вулицях міст і на сільських дорогах. Ксу Ючун (Xu Youchun), професор MTU, розповів, що рух автомобіля під керуванням комп'ютера більш безпечно, оскільки його маневри більш точні, комп'ютер не має агресивного стилю водіння і блокує несподівані маневри навіть в непередбачених ситуаціях.

|