Машини-монстри: Контейнеровоз CMA CGM Marco Polo - найбільший транспорт, створений коли-небудь людьми
Навряд чи хто-небудь зможе випробувати труднощі з пошуком величезного контейнеровоза Marco Polo на просторах світового океану, адже його досить чітко можна розрізнити і дізнатися навіть на супутниковому знімку. Якщо вибудувати в ланцюжок п'ять пасажирських авіалайнерів Airbus a380s, то їх довжина все одно буде менше довжини найбільшого в світі на даний момент часу транспортного судна, а маса п'яти авіалайнерів буде лише незначною частиною маси контейнеровоза Marco Polo.
Судно CMA CGM Marco Polo є найбільшим контейнеровозом, здатним перевозити одночасно вантаж у 16020 стандартних морських контейнерах. Це майже в півтора рази більше, ніж може перевозити попередній володар рекорду, судно-контейнеровоз Emma Maersk. Судно Marco Polo, вагою 85361 тонн і водотоннажністю 175343 тонн, має довжину 396 метрів, ширину 53.6 метра і висоту 29,9 метра, що робить його найбільшою конструкцією, виготовленою людиною і здатна пересуватися по поверхні нашої планети.
Контейнеровоз Marco Polo більше, ніж судно Queen Mary 2, авіаносець Charles de Gaulle і американський авіаносець класу Німіц. Навіть якщо поставити зверху будівлі Empire State building Ейфелеву вежу, їх сумарна довжина буде все одно менше довжини контейнеровоза Marco Polo.
Судно Marco Polo було простроено компанією DSME (Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering) з Південної Кореї, а володіє судном в даний час французька транспортна компанія CMA CGM. Контейнеровоз вступив в експлуатацію в листопаді місяці минулого року і з тієї пори він курсує за маршрутом FAL1 (French Asia Line 1), з міжнародного судноплавним маршрутом, який починається в Шанхаї, проходить через Середземномор'я, вздовж узбережжя Західної Європи і закінчується в Гамбурзі.
Незважаючи на величезні розміри судна Marco Polo його конструкція корпусу була розрахована з точки зору максимальної ефективності плавання. Дно корпусу судна має спеціально розраховані криві поверхні, використання яких допомагає значно зменшити опір води. У рух судно призводить єдиний двигун Wartsila-Sulzer, потужністю 108920 кінських сил, керований електронними системами, які в деяких випадках дозволяють зменшити витрати дизельного палива і нафти на 3 і 25 відсотків відповідно. Додатково до цього, системи Exhaust Gas Bypass дозволяють заощадити ще 1.5 відсотка палива при виконанні маневрів під час входу і виходу судна з порту.
Слід зауважити, що за суднами типу Marco Polo варто майбутнє міжнародних вантажних перевезень. Адже транспортування морем буде самим надійним і недорогим засобом доставки вантажів аж до того моменту, коли почнуть діяти перші вантажні телепорти. На жаль, контейнеровозу Marco Polo вже не довго залишилося тримати пальму першості, в даний час вже йде будівництво ще двох суден на 16000 контейнерів для компанії CMA CGM, а данська компанія Maersk планує до 2015 року ввести в експлуатацію ще більше судно, здатне перевозити 18 тисяч контейнерів.
Машини-монстри - все про виняткових машинах, механізмах і пристроях в світі, від величезних засобів знищення собі подібних до крихітних точних пристроїв, механізмів і всього того, що знаходиться в проміжку між ними.