Новий симулятор дозволить зробити "розумніші" і безпечніше майбутні літаючі автомобілі
Незважаючи на всі привабливі перспективи, які може забезпечити появу і поширення літаючих автомобілів, у цієї медалі є й зворотний бік. Поява достатньої кількості літальних апаратів, якими керують прості люди, може привести до частих випадків виникнення повітряних "дорожньо-транспортних" подій, аварійних посадок і безлічі ситуацій, наслідки яких можуть бути набагато трагичней, ніж наслідки подібних ситуацій, що сталися на землі. Приймаючи цей факт як майже непорушну істину, можна припустити, що будь-літаючого автомобіля має бути щось системи автопілота, системи безпеки, яка оперативним втручання може виправити всі помилки, зроблені пілотом-водієм.
Одним з проектів зі створення такої системи безпеки для літаючих автомобілів є європейський проект MyCopter, в рамках якого розпочато роботу по розробці інтелектуального програмного забезпечення, яке може взяти на себе управління літальним апаратом у разі необхідності. І дослідники, що працюють в рамках цього проекту вже почали використовувати спеціалізований симулятор для перевірки і налагодження програм систем безпеки, які можуть контролювати всі дії непрофесійних пілотів низької кваліфікації, якими і будуть водії перших літаючих автомобілів.
Останнім часом про літаючих автомобілях чути досить часто, хоча варто визнати, що їх поява як масового явища відбудеться ще не скоро. Різні варіанти конструкцій літаючих автомобілів, які розроблялися, починаючи з 1950-х років, були по суті "дорожніми літаками", які злітали і сідали, подібно звичайним літакам. Останнім часом погляд на цю ситуацію змінився, і всі конструктора погоджуються з тим, що літаючий автомобіль повинен володіти можливістю здійснювати вертикальні зліт і посадку, подібно вертольоту. Незважаючи на вищесказане, деякі сучасні літаючі автомобілі зроблені за формулою дорожнього літака і яскравим прикладом цього може служити автомобіль компанії Terrafugia Transition, який володіє можливістю складати крила під час пересування по дорогах.
Як би там не було, яку конструкцію не знайшов би літаючий автомобіль майбутнього, він повинен бути безпечний для водія, пасажирів та оточуючих. А це може бути забезпечене тільки системою контролю у вигляді автопілота, який може самостійно управляти літаючим автомобілем і виправляти помилки людини.
До роботи над проектом MyCopter не так давно були залучені дослідники з Ліверпульського університету у Великобританії, які на базі існуючого вертолітного симулятора почали створення симулятора літаючого автомобіля. Моделювальне програмне забезпечення, враховують всі особливості і аеродинамічні характеристики автомобіля дозволить розробникам виявити більшість типових помилок людей-пілотів, визначити точки втручання системи автопілота і шляхи усунення помилок, зроблених людиною.
Описана вище завдання має багато спільного з вже реалізованими системами керування автомобілями-роботами, здатними пересуватися по дорогах в автоматичному режимі без участі людини-водія. Подібно систем цих автомобілів, система управління літаючим автомобілем буде здатна "спілкуватися" з системами інших автомобілів, наземною інфраструктурою, центром керування рухом і польотами для того, щоб скоординувати маршрути руху та уникнути нещасних випадком навіть під час виникнення непередбачених ситуацій.