Menu

Товариство SAE оголошує про єдиному стандарті роз'єму для зарядки гібридних та електромобілів

Общество SAE объявляет о едином стандарте разъема для зарядки гибридных и электромобилей



Ситуація з роз'ємами на ринку гібридних і повністю електричних автомобілів дуже нагадує ситуацію, яка мала місце бути деякий час тому на ринку мобільних телефонів, зарядні пристрої яких не підходили один одному іноді навіть від різних моделей одного і того ж виробника. Для запобігання подальшого хаотичного розвитку ситуації з роз'ємами електромобілів, Міжнародне товариство інженерів автомобільної галузі (Society of Automotive Engineers, SAE) розробило стандарт J1772, який повинен стати єдиним і універсальним роз'ємом для автомобілів будь-якого виробника. А універсальність стандарту J1772 полягає в тому, що його конструкція передбачає можливість зарядки акумуляторів автомобіля змінним, постійними або обома видами електричного струму одночасно.

Рішення SAE International, опубліковане минулого тижня, стало результатом опитування та спільної діяльності близько двох сотень експертів із різних куточків земної кулі, які є провідними фахівцями різних національних лабораторій в області автомобільного, зарядного обладнання і промислових рішень.

Общество SAE объявляет о едином стандарте разъема для зарядки гибридных и электромобилей



Роз'єм J1772 має два штепсельних з'єднання, поєднані в єдиній конструкції, що дозволить у деяких випадках зменшити час зарядки акумуляторних батарей від декількох годин до 20 хвилин часу. Основою нового роз'єму J1772 є конструкція роз'єму J1772 зразка 2009 року, у якого було тільки одне штепсельне з'єднання, призначений для комутації змінного струму. В новому варіанті роз'єм J1772 був доповнений ще одним з'єднанням, на цей раз призначеним для комутації постійного електричного струму. Конструкція роз'єму J1772 передбачає підключення до зарядних пристроїв і автомобілів, обладнаним відповідними роз'ємами старого зразка, такими як, Nissan Leaf 2012 року і Chevrolet Volt 2013 року.

Варіанти використання постійного або змінного струму для зарядки акумуляторних батарей електричних автомобілів мають свої переваги і недоліки. Змінний струм, який тече по всіх енергетичних мереж, більш доступний, але бортова система автомобіля повинна перетворити його в постійний струм і знизити напругу до рівня, потрібного для зарядки акумуляторів. Випрямлячі і знижуючі інвертори великої потужності мають досить великі габарити і вимагають використання спеціальних рішень для їх охолодження, що обмежує швидкість зарядки, розтягуючи її на кілька годин часу. Зарядка батарей з допомогою зовнішнього джерела постійного струму дозволяє заряджати акумулятори досить швидко, але такий спосіб вимагає установки зовнішньої зарядної станції та супутньої інфраструктури. Все вищесказане пояснює те, чому інженерам доводиться шукати компроміс між доступною, але повільною зарядкою, і швидкою, але доступною тільки в певних місцях.

Общество SAE объявляет о едином стандарте разъема для зарядки гибридных и электромобилей



Новий стандарт J1772 так само визначає рівні напруг, що подаються на роз'єм, і вимагає встановлення додаткових засобів безпеки, які дозволять підключати і відключати рознімання, контакти якого може бути висока напруга, при будь-яких погодних умовах.

При введенні в експлуатацію стандарт J1772 може зіткнутися з жорсткою конкуренцією з боку японського стандарту CHAdeMO, роз'ємами якого комплектуються всі електромобілі, той же Nissan Leaf, призначені для азіатського регіону. Трохи меншу конкуренцію забезпечить ще один претендент, стандарт Supercharger компанії Tesla. Але в будь-якому разі, в цьому автомобільному варіанті битв типу "VHS vs. Betamax" і "HD-DVD vs. Blu-Ray" переможе тільки один із стандартів, що лише зіграє на руку звичайним людям, які мають або тільки збираються придбати електричний автомобіль.

|