Проект автономних автопоїздів SaRTrE підійшов до успішного завершення.
Проект SaRTrE (Safe Road Trains for the Environment), який почав проходити дорожні випробування раніше в цьому році, впритул підійшов до завершального етапу. Згідно з результатами проведених випробувань, технологія автомобілів-роботів, наступних за провідним автомобілем в автоматичному режимі, досить "дозріла" для початку її практичного впровадження та застосування в найближчому майбутньому. Учасники програми SaRTrE прийшли до висновку, що система, навіть в її нинішньому вигляді, може успішно працювати на існуючих автомобільних дорогах, а її обладнання без проблем може встановлюватися на більшість сучасних автомобілів.
Система SaRTrE - це щось середнє між звичайними автомобілями та автомобілями-роботами, здатними пересуватися абсолютно самостійно, без участі людини-водія. Основу системи складає провідне транспортний засіб, вантажний автомобіль або автобус, оснащений відповідним обладнанням і ведений професійним водієм. За провідним автомобілем вибудовується ланцюжок з інших автомобілів, які рухаються повністю в автоматичному режимі і в точності повторюють всі маневри ведучого автомобіля. При цьому, між автомобілями автопоїзда завжди підтримується безпечна для поточної швидкості руху дистанція.
Під час останніх, так би мовити, польових випробувань, до складу автопоїзда входив провідний вантажний автомобіль, за яким в автоматичному режимі слідував ще одна вантажівка і три легкових автомобіля, Volvo S60, V60 і XC60. Середня швидкість руху автопоїзда трималася на рівні 90 км/год., а дистанція між автомобілями не перевищувала чотирьох метрів.
"Основний принцип нашої системи - те, що усі транспортні засоби автопоїзда повністю повторюють рух ведучого транспортного засобу" - розповідає Ерік Коелинг (Erik Coelingh), менеджер компанії Volvo Car Corporation. - "Для того, щоб реалізувати це, ми використовували камери, радари, лазери і інші технології, що застосовуються в існуючих системах забезпечення безпеки руху, таких як as Adaptive Cruise Control, City Safety, Lane Keeping Aid, Blind Sport Information System і Park Assist Pilot".
Представники компанії Volvo повідомляють, що в їх розпорядженні, протягом кількох наступних років може бути система SaRTrE, готова до промислового розгортання. Але основні проблеми полягають зараз в законодавстві, яке ще не допускає експлуатації автомобілів-роботів на європейських дорогах. Учасники програми SaRTrE сподіваються, що уряди європейських країн найближчим часом розглянуть і приймуть відповідні поправки до законів, які дозволять автоматизованим автомобілів безперешкодно пересуватися по дорогах, як це вже дозволено в деяких штатах США.
У проекті SaRTrE, частково фінансованого Європейською Комісією, беруть участь сім організацій - Ricardo UK Ltd, Applus Idiada, Robotiker, Institut fur Kraftfahrzeuge Aachen (IKA), SP Technical Research Institute, Volvo Technology і Volvo Car Corporation. Єдиним автовиробником серед учасників є компанія Volvo, автомобілі якої почнуть оснащуватися обладнанням системи SaRTrE в першу чергу.