Автомобіль-робот Audi TTS "Shelley" без водія здійснить швидкісний підйом на вершину Pikes Peak.
Команда з Центру автомобільних досліджень Стенфорда (Center for Automotive Research at Stanford, CARS) збирається провести гонку, в якій спеціально обладнаний автомобіль-робот Audi TTS самостійно, без водія, здійснить швидкісний підйом по складній гірській дорозі на вершину Pikes Peak. Вершина Pikes Peak розташована в горах Колорадо-Спрінгс, до неї веде дорога Rocky Mountain, довжиною 20 км, що має ділянки з нормальним шляховим покриттям та ділянки, покриті гравієм. Всього на цій дорозі є 156 поворотів, серед яких зустрічаються і надзвичайно круті і складні повороти. Крім поворотів на цій дорозі є кілька затяжних підйомів на висоту до півтора кілометрів.
Перша гонка на вершину Pikes Peak, висотою більше чотирьох кілометрів, відбулася в 1916 році, при всій недосконалості автомобілів того часу вона була важким випробуванням як для автомобілів, двигуни яких відчайдушно перегрівалися, так і для водіїв. З тих пір автомобілі стали досконаліші, про перегрів двигунів мови не ведеться, зате значно зросли швидкості цієї гонки, і як наслідок, її складність і небезпека. Найближча гонка на вершину Pikes Peak повинна відбутися в червні місяці, а у вересні цю дорогу буде підкорювати автомобіль-робот Audi TTS, який буде рухатися по цій дорозі в повній самоті.
Audi TTS "Shelley" буде не першим автономним автомобілем-роботом, який підніметься на вершину Pikes Peak, в 2005 році цей підйом здійснив автомобіль Stanley, розроблений для участі в гонках в пустелі Мохава, що проводяться DARPA, другий підйом здійснив Junior автомобіль, розроблений у рамках програми DARPA Urban Challenge 2007 році. Але максимальна швидкість, яку змогли розвинути автомобілі-роботи в попередніх спробах, склала близько 40 км/год. Команда CARS готує автомобіль Audi TTS "Shelley" до того, що б ця складна траса була пройдена з середньою швидкістю, близькою до швидкості, яка досягається під час гонок за участю водіїв і дорівнює приблизно 150 км/год.
На відміну від автомобілів Stanley і Junior, які орієнтувалися на дорозі, використовуючи камери і радари, автомобіль Audi TTS буде рухатися, використовуючи тільки сигнали GPS. Для цього весь обсяг його багажника зайнятий високопродуктивними комп'ютерами і диференціальними приймачами GPS, що забезпечують високу точність позиціонування та визначення місцезнаходження, похибка якої буде дорівнює всього двом сантиметрам. Дані про швидкість і прискорення будуть братися з датчиків швидкості обертання кожного колеса і акселерометрів. Додаткову інформацію про стан автомобіля будуть забезпечувати датчики, встановлені на амортизаторах, і система гіроскопів.
Комп'ютерна система управління глибоко інтегрована в електричну систему управління автомобілем, з допомогою комп'ютера здійснюється поворот рульового колеса, автоматичне перемикання передач і приводяться в дію гальма, забезпечені активним вакуумним підсилювачем. Використовуючи складні алгоритми, комп'ютер розраховує стратегію керування автомобілем для забезпечення максимальної швидкості руху. Наприклад, при наближенні до повороту, комп'ютер визначає оптимальну швидкість, прискорення, кут повороту і точку входу в поворот, які забезпечують безпечне проходження повороту на максимальній швидкості.
Звичайно, здійснення цієї гонки не є кінцевою метою команди CARS, хоча і буде однією з найбільш значних віх на її шляху. Проведені дослідження і розробляються командою технології знайдуть своє втілення в автомобілях майбутнього, які стануть безпечнішими і зможуть самостійно виправляти помилки, допущені водієм під час руху.