Розумні системи "помічник водія" зроблять рух по дорогах більш безпечним.
Те, що в майбутньому автомобілі зможуть рухатися по дорогах самостійно, без участі людини, ні у кого вже не викликає сумнівів. Але, поки автомобілі-роботи ще не стали досконалими і не з'явилися у великих кількостях, будуть існувати проміжні рішення, які можна віднести до класу "автоматичних помічників водія". Такі помічники будуть м'яко і ввічливо втручатися в процес водіння, припиняючи спроби водія проїхати на червоне світло і порушити інші правила дорожнього руху. Крім цього, автоматична система буде помічати транспортні засоби та перешкоди, які не може побачити сам водій. Саме така інтелектуальна автоматична система, розроблена в Массачусетському технологічному інституті, покликана стати "другим пілотом", який зможе прикрити спину" водія в екстремальній ситуації.
Система включає в себе лазерний далекомір і камери, за допомогою яких виявляються інші транспортні засоби та перешкоди. Спеціалізовані програмні алгоритми обчислюють точне місце розташування перешкод і розбивають навколишнє середовище на умовні сектора, "небезпечні" і "безпечні". Такий поділ навколишнього середовища дозволяє системі втручатися в процес водіння, коли автомобіль знаходиться в потенційно небезпечному секторі.
Система-помічник по структурі набагато простіше безлічі датчиків і алгоритмів програмного забезпечення, що складають систему управління самостійного автомобіля-робота, наприклад, автомобіля-робота Google. Тому, такі системи-помічники будуть коштувати дешевше у виробництві і їх можна буде встановлювати навіть в серійно випускаються автомобілі.
Звичайно, в даний час багато провідні світові автовиробники ведуть власні розробки подібних систем, намагаючись помістити дещицю штучного інтелекту під капот автомобіля. Приміром, компанія Volkswagen розробляє і впроваджує систему "Temporary Autopilot" (TAP), яка може взяти на себе керування автомобілем в деяких ситуаціях. General Motors так само займається розробкою системи автоматичного гальмування, яка виявляє інші автомобілі і не допускає зіткнень навіть у переповнених міських умовах.
Але всі перераховані вище та їм подібні системи влаштовані однаково - в їх основі лежить набір правил і керуючих дій, розрахованих на досить велику кількість різних екстремальних ситуацій. Массачусетська система працює по іншому, вона "думає" майже по-людськи, а досягається це за рахунок використання різних математичних функцій з наборами коефіцієнтів, результати розрахунків яких є підставою для вибору найбільш відповідного рішення.
Під час розробки системи-помічника дослідниками було проведено близько 1200 випробувань. Здебільшого система впоралася з поставленим завданням, але були, звичайно, і зіткнення, які сталися завдяки помилок в алгоритмах програмного забезпечення. Випробування проводилися з допомогою маленького автомобіля, яким керував чоловік з допомогою дистанційного управління, бачачи все, що відбувається навколо на моніторах. Випробування показали, що люди, які вірили в систему і в її працездатність, справлялися з процесом водіння краще за інших.
Згідно інформації з прес-релізу Массачусетського технологічного інституту, коли така система буде встановлена на звичайному автомобілі, недосвідчені водії навіть не помітять її присутності, настільки тонко і непомітно вона діє.