Menu

Проект автономних дорожніх автопоїздів SaRTrE успішно проходить перші випробування на громадських дорогах.

Проект автономных дорожных автопоездов SaRTrE успешно проходит первые испытания на общественных дорогах.


Людство володіє автомобілями вже більше ста років, за цей час зазнали істотні зміни правила та організація дорожнього руху, а автомобільні технології ставали все досконаліші і досконалішим. Лише одне залишилося незмінним з моменту появи першого автомобіля на дорозі все повністю залежить від людини, що сидить на водійському місці. Саме тому зараз більшість автомобілебудівників займаються розробкою "розумних" технологій, які нададуть допомогу водію автомобіля, автоматично виправлять його промахи і в деяких випадках взагалі не дозволять зробити неприпустимі дії і маневри.

Однією з таких "розумних" технологій є проект SaRTrE (Safe Road Trains for the Environment), який ознаменовує початок поступового переходу від хаосу, створюваного на дорозі окремими водіями, до впорядкованого і організованого руху в складі автоматизованих автопоїздів, що дозволить збільшити безпеку на дорогах і отримати чималу, до 20 відсотків, економію палива. Ну а в якості додаткового "бонусу" водії, автомобілі яких рухаються в автоматичному режимі, можуть почитати газету, подивитися фільм або попрацювати на портативному комп'ютері.

Все вищеописане зараз здається ще чимось з розряду фантастики. Але поява таких речей уже не за горами, і доводить цей факт поява першого автоматизованого автопоїзда з автомобілів Volvo, який успішно пройшов перший етап дорожніх випробувань на дорогах біля Барселони.

Проект SaRTrE фінансується Європейською комісією спільно з деякими великими компаніями-автомобілебудівниками. А виконує роботи в рамках даного проекту цілий ряд науково-дослідних організацій і компаній, таких як Ricardo UK Ltd, Applus Idiada, Robotiker, Institut fur Kraftfahrzeuge Aachen (IKA), SP Technical Research Institute, Volvo Technology і Volvo Car Corporation. Технологія заснована на використанні маси датчиків, камер, радарів і лазерів. А бездротової технології зв'язку дозволяють "взводу" автомобілів синхронно рухатися повністю в автономному режимі за провідним транспортним засобом, що веде водій-професіонал.

Реалізація проекту SaRTrE була розпочата в 2009 році, а вже у 2010 році перший автопоїзд, створений у Volvo Proving Ground, вперше вийшов на дорогу поблизу Гетеборга, Швеція. І ось, зовсім недавно, автопоїзд, що складається з автомобілів Volvo XC60, Volvo V60, Volvo S60 і одного вантажного автомобіля виїхав на дороги загального користування поблизу іспанського міста Барселона. Під час випробувань цей автопоїзд рухався з середньою швидкістю 85 км/год., а дистанція між автомобілями автоматично підтримувалася на рівні 5 метрів. Використовуючи автоматичну систему управління розробки компанії Ricardo UK Ltd, кожен автомобіль автопоїзда міг прискоритися, пригальмувати і рухатися, повторюючи всі маневри ведучого транспортного засобу.

"Ми покривали 200 кілометрів дороги щодня і відчували працездатність системи при різній дистанції між автомобілями, яка варіювалася в межах від п'яти до п'ятнадцяти метрів. В будь-яких умовах система відмінно справлявся зі своєю роботою без збоїв і будь-яких інших несподіванок" - розповідає Лінда Уохлстрем (Linda Wahlstrom), менеджер проекту SaRTrE в компанії Volvo Car Corporation. - "Люди поки ще вважають, що автоматичне керування - це наукова фантастика. Але те, що такі технології вже є і працюють є незаперечним фактом".

Апаратне забезпечення системи SaRTrE розробляється таким чином, що б його можна було встановити практично на будь-який новий серійний автомобіль європейського виробництва. І ще одним величезним плюсом даного проекту є те, що його впровадження не вимагає ніяких витрат на модернізацію самих доріг і створення додаткової інфраструктури.



|