Робот-вітрильник ASV Roboat націлюється на новий світовий рекорд.
Дослідники й інженери з австрійського Товариства інформаційних технологій (Austrian Society of Innovative Computer Sciences) збираються відправити свого робота-вітрильника ASV Roboat в плавання, протягом якого буде встановлено світовий рекорд по дальності і тривалості плавання автономних автоматизованих вітрильних суден. Члени команди сподіваються, що робот ASV Roboat зуміє протриматися на воді без втручання людини більше 100 годин часу, пройшовши при цьому відстань в 150 морських миль (близько 277 кілометрів). Поточний рекорд належить вітрильника-шлюпці французького інституту ENSTA Brest і становить 78.9 морських миль (146.5 км).
Автоматизовані парусні судна потребують допомоги людини тільки в моменти виходу у відкрите море і повернення назад у порт. В інший час ці човни розраховують свої маршрути, керують такелажем, виконують маневри і реагують на зміну вітру абсолютно самостійно. Вся електрична енергія, необхідна для роботи електронних систем виходить з допомогою сонячних батарей. За рахунок того, що для руху вітрильних суден використовується енергія вітру, електричної енергії потрібно зовсім небагато, в основному вона витрачається на включення приводів, керуючих такелажем, і на роботу рульової машини.
Інтерес до вітрильним судам-роботам виник у 2005 році, коли був оголошений конкурс Microtransat. Переможцем конкурсу стане вітрильне судно-робот, яке повністю в автономному режимі перетне Атлантичний океан. Але, з моменту оголошення цього конкурсу ще нікому не вдалося успішно вирішити цю задачу. Однак, судно-робот ASV Roboat вже стало переможцем іншого конкурсу - чемпіонату World Robotic Sailing Championships, який вперше був проведений в 2008 році.
В основі вітрильника ASV Roboat лежить маленька стійка на воді і маневрена яхта, яка зазвичай використовується для навчання дітей мистецтву мореплавства та управління вітрильними судами. Крім комп'ютеризованої системи управління на ASV Roboat встановлений приймач і трекер системи GPS, електронний компас, датчики напрямку і сили вітру, які дозволяють у масштабі реального часу розраховувати і коригувати маршрути руху. Сонячні батареї ASV Roboat виробляють 285 Ват сонячної енергії при безхмарній погоді, а в якості резервного джерела живлення використовуються паливні елементи на метанолі. GPS і система радіозв'язку дозволяють членам команди постійно відстежувати стан судна в море і отримувати збирається датчиками судна наукову інформацію.
Коли судно ASV Roboat 9 липня цього року вийде в море, на його борту будуть встановлені підводні мікрофони та інше обладнання, за допомогою якого вчені зможуть вивчати і відслідковувати маршрути руху морських свиней, тварин з сімейства китових, що мешкають в Балтійському морі.
А в майбутньому автоматичні суду зразок ASV Roboat можуть використовуватися в складі систем раннього виявлення цунамі, для проведення метеорологічних вимірів і для ліквідації наслідків розливів нафти. Так само на "плечі" трохи великих суден-роботів можуть лягти завдання з матеріального забезпечення людей, що живуть на віддалених островах, участь у рятувальних операціях, операціях по стеженню за судами морських піратів і контрабандистів.