Компанія AFS готує до демонстрації нову технологію виробництва рідкого палива з повітря.
Представники компанії Air Fuel Synthesis (AFS) стверджують, що ними була розроблена абсолютно нова технологія синтезу рідкого вуглеводневого палива, придатного для використання в двигунах внутрішнього згоряння. Але найцікавішим є те, що в якості сировини використовуються вуглекислий газ і вода, що знаходяться в достатніх кількостях у атмосфері землі. Звичайно, ця ідея далеко не нова, але її реалізація раніше була визнана економічно недоцільною. Тепер же, завдяки застосуванню сучасних хімічних технологій та використання відновлювальних джерел енергії, енергетичний баланс технології наближений до допустимого рівня і компанія AFS готує до демонстрації дослідну установку, яка покликана довести це.
Плани компанії AFS, звичайно йдуть набагато далі, вони, в разі успіху експериментальної установки, збираються поставити цю технологію на комерційні рейки. Це дозволить всім зацікавленим самостійно забезпечити себе паливом, що особливо актуально для районів, постачання яких пов'язане з деякими труднощами. Паливо для транспорту можна буде виробляти прямо на місці використовуючи "дармову" енергію з навколишнього середовища.
У запропонованій технології використовується реакція поглинання вуглекислого газу з атмосфери з допомогою гідроксиду натрію. Одержаний вуглекислий натрій за допомогою електролізу розкладають знову на гідроокис і чистий вуглекислий газ. Водень виходить з допомогою електролізу водяних парів, вилучених їх атмосфери з допомогою речовини-осушувача.
Тоні Мармонт (Tony Marmont), президент компанії Air Fuel Synthesis розповів в інтерв'ю видавництву "The Engineer", що отримані вуглекислий газ і водень далі будуть використовуватися для синтезу вуглеводнів. Як відомо з курсу хімії, двоокис водню взаємодіє з воднем при великому тиску, великий температурі в присутності металічного каталізатора. Представники компанії AFS стверджують, що в розробленому ними процесі потрібно 21.4 КВт/год енергії для того, що б синтезувати один літр палива. З енергетичної точки зору баланс становить близько 45 відсотків.
Фірма AFS, отримавши підтримку від приватних інвесторів, планує виготовити і запустити дослідну установку з синтезу рідкого палива, продуктивністю 5 літрів у добу. Ця дослідна установка буде розміщена в стандартному контейнері, перші її випробування будуть проходити при використанні електроенергії від електричної мережі. Лише пізніше ця установка буде переміщена у віддалене місце, де енергію для її роботи будуть виробляти кілька вітряних турбін.
Тоні Мармонт повідомив, що якщо розроблена ними технологія не буде працювати в дослідній установці належним чином, у них є ще одне рішення. Це рішення полягає в перетворенні двоокису вуглецю оксид вуглецю, речовина, яке значно більш хімічно активно і яке легше використовувати для синтезу вуглеводнів. Але таке перетворення додасть ще один крок у розроблений технологічний процес, що спричинить за собою деяке ускладнення і подорожчання установки.