Menu

Технологія Super-Maglev дозволить поїздів на магнітній подушці розвивати швидкість до 3000 кілометрів на годину

Технология Super-Maglev позволит поездам на магнитной подушке развивать скорость до 3000 километров в час


Потяги на магнітній подушці є дуже перспективним напрямком розвитку області високошвидкісних пасажирських перевезень. Китайський поїзд на магнітній подушці Shanghai Maglev Train здатний розвивати швидкість 430 кілометрів на годину, а японський потяг Maglev L0 розігнався до 500 кілометрів на годину під час перших же його випробувань. Тим не менш, навіть відсутність опору і сил тертя з рейками, не дозволяє поїздів на магнітній подушці розганятися до дуже великих швидкостей. При русі на швидкості вище 400 кілометрів на годину більше, ніж 83 відсотка енергії витрачається марно на подолання опору повітря.

Технология Super-Maglev позволит поездам на магнитной подушке развивать скорость до 3000 километров в час


Доктор Ден Зигэнг (Dr Deng Zigang), професор з Лабораторії прикладної надпровідності (Applied Superconductivity Laboratory) університету Southwest Jiaotong University, Ченду, Китай, і його група розробили технологію, отримала назву Super-Maglev, яка дозволяє уникнути опору повітря, що в теорії дозволить поїздів на магнітній подушці розганятися до швидкості в 3 тисячі кілометрів на годину.

Транспортна система ETT (Evacuated Tube Transport), дослідний зразок якої був побудований в приміщенні університету, представляє собою герметичний тунель, повітря в якому відкачано до тиску, в 10 разів меншого, ніж нормальний атмосферний тиск. Рухаючись в умовах настільки розрідженої атмосфери, поїзд практично не зустрічає опору, що, крім зниження витрати енергії, дозволяє уникнути істотного нагрівання зовнішньої обшивки поїзда.

Технология Super-Maglev позволит поездам на магнитной подушке развивать скорость до 3000 километров в час


Звичайно, спорудження таких вакуумних тунелів, ідея реалізації яких перегукується з ідеєю транспортної мережі Hyperloop Елона Маска, є справою дуже складним і дорогим. Тому доктор Ден Зигэнг вважає, що перш ніж добратися до області високошвидкісних транспортних перевезень, його ідея може бути успішно використання для створення систем космічних запусків нового покоління і, природно, у військовій області.

Наступними кроками, які має намір зробити доктор Ден Зигэнг у своїх дослідженнях, стане розробка технології магнітної подушки на основі високотемпературних надпровідників. Ця технологія також буде випробовуватися на експериментальному кільцевому ділянці і вона дозволить експериментального транспортного засобу розганятися до швидкості 50 кілометрів на годину. В даний час експериментальне транспортний засіб здатне пересуватися всередині вакуумного тунелю зі швидкістю 25 кілометрів на годину і це обмеження накладається малим радіусом повороту тунелю, який складає всього 6 метрів.

|