Menu

Volocopter, літальний апарат з 18 роторами, здійснює свій перший випробувальний політ

Volocopter, летательный аппарат с 18 роторами, совершает свой первый испытательный полет


Компанія E-volo, що займається розробкою та виготовленням спортивних літальних апаратів, 17 листопада 2013 року провела перший випробувальний політ свого нового дітища - двомісного літального апарату Volocopter VC200, який піднімається в повітря за рахунок 18 дволопатевих роторів, що приводяться в дію окремими електродвигунами. Перший політ VC200 проходив у закритому приміщенні спортивної арени у Карлсруе, Німеччина, і апарат протримався в повітрі 20 хвилин, поки в його акумуляторних батареях не вичерпався заряд електричної енергії.

В той час, як конструкція літального апарату VC200 має багато спільного і від вертольота і від квадрокоптера, його розробники позиціонують своє дітище окремо від вищевказаних класів літальних апаратів. Згідно з їх думку, використання численних роторів дозволяє реалізувати більш прості принципи управління польотом і забезпечує максимально можливий рівень безпеки польотів на цьому апараті.

Volocopter, летательный аппарат с 18 роторами, совершает свой первый испытательный полет


Всі 18 роторів апарату VC200 встановлені на ажурної конструкції, виготовленої з легкого вуглецевого пластику, розташованої там, де у звичайного вертольота знаходиться один великий ротор. Шість роторів розташовуються всередині, на місці зчленування елементів структури, а ще дванадцять роторів встановлені по краю зовнішньої кільцеподібної структури.

Двигуни всіх роторів приводяться в дію шістьма незалежними блоками акумуляторних батарей, сумарного заряду яких вистачає на забезпечення 20 хвилин перебування апарату в повітрі. У майбутньому розробники планують збільшити цей час до години, а використання додаткових екстендерів дозволить збільшити час безперервного польоту і відстані, яку апарат може подолати за один політ. Максимальна швидкість апарату складає 100 кілометрів на годину (54 вузла), а його стеля дорівнює двом тисячам метрів.

Особливу увагу компанія E-volo приділяє модульній побудові конструкції апарату VC200. Електродвигун кожного ротора живиться одночасно з трьох модулів акумуляторних батарей, таким чином, при виході з ладу навіть двох суміжних модулів батарей апарат Volocopter ще буде в змозі здійснити безпечне приземлення. А на крайній випадок передбачений спуск апарату на рахунок спеціалізованої парашутної системи.

Volocopter, летательный аппарат с 18 роторами, совершает свой первый испытательный полет


Модульність конструкції дотримана і в принципах побудови комп'ютеризованої системи управління, яка забезпечує керування напрямком польоту, положення і балансом літального апарату. Замість класичної схеми з одним головним керуючим комп'ютером, на апараті VC200 встановлено двадцять незалежних рівноправних комп'ютерів, потужності кожної з яких достатньо для перехоплення управління відразу усіма вузлами та елементами літального апарату.

Попередні тести апарату VC200 показали, що рівень шуму, видаваного апаратом при польоті, має бути набагато нижче рівня шуму, видаваного вертольотом. Тому розробники були приємно здивовані тим, що літальний апарат насправді виявився ще більш тихим, ніж передбачалося, а низькочастотний шум, видаваний роторами при польоті, не викликав ні у кого почуття роздратування.



|