Zee.Aero - концепт незвичайного літаючого автомобіля, здатного вміститися на стандартній паркувальному місці
Невелика компанія Zee.Aero, розташована в GooglePlex неподалік від штаб-квартири компанії Google займається розробкою концепту незвичайного літаючого автомобіля, який може злітати і сідати вертикально за рахунок використання безлічі четырехлопастных пропелерів, що приводяться в дію окремими електродвигунами. Згідно ілюстрацій, прикладеним до патентній заявці, одномісний варіант автомобіля Zee.Aero досить малий для того, щоб без проблем вписатися в розміри стандартного паркувального місця на автостоянці або біля торгового центру.
У конструкції автомобіля Zee.Aero є два крила, встановлені в носовій і кормовій частині, а кабіна пілота-водія розташовується в геометричному центрі цього апарату. Таку аеродинамічну компонування називають "крилом качиним", в якій роль стабілізуючої горизонтальній площині відводиться крила, встановленого в передній частині. Роль вертикального стабілізатора виконує вузький і довгий фюзеляж, виготовлений з легкого вуглецевого пластику, на верхній частині якого встановлені вісім електродвигунів, обертаючих пропелери з чотирма товстими лопатями.
Всі електродвигуни восьми пропелерів, використовуючи енергію з однієї акумуляторної батареї, мають потужність, достатню для створення вертикальної тяги, за рахунок якої апарат може здійснити вертикальний зліт і посадку в горизонтальному положенні. Горизонтальну тягу, необхідну для швидкісного польоту, забезпечують два великих пропелера, встановлені в задній частині апарату. При русі апарату на високій швидкості крила апарату створюють достатню підйомну силу і вертикально спрямовані маленькі пропелери відключаються, а їх лопаті складаються і ховаються в спеціальні поглиблення для зниження аеродинамічного опору.
Вісім вертикальних пропелерів надлишкові для забезпечення вертикального зльоту і посадки, ця надмірність дозволить апарату зробити благополучну посадку навіть при виході з ладу двох електродвигунів. За рахунок унікальної аеродинамічної схеми, розташування вертикальних і горизонтальних пропелерів управління апаратом досить просто, воно максимально наближене до управління звичайним автомобілем, ніж до більш складним принципам управління вертольотом.
Конструкція літаючого автомобіля Zee.Aero розроблена групою, очолюваною Ілан Кро (Ilan Kroo), професором аеронавтики і вченим з НАСА, який є засновником компанії Zee.Aero і стоїть на першому місці в списку винахідників у патентній заявці. На веб-сайті компанії надано безліч інформації щодо літаючого автомобіля Zee.Aero, включаючи більш важкий варіант апарату, має великі пропелери і двигуни більшої потужності.
Порівняно з проектами інших літаючих автомобілів, таких як Terrafugia і йому подібні, автомобіль Zee.Aero має ряд безсумнівних переваг. Засоби управління пересуванням і польотом апарату достатньо прості і надійні, а простота і гнучкість управління досягається за рахунок роботи складного програмного забезпечення системи управління, яка бере на себе контроль за положенням апарату, за його рухом і за станом його вузлів і агрегатів. Безліч окремих електродвигунів, які отримують живлення від акумуляторної батареї або бензинового генератора, максимально збільшують надійність і безпека експлуатації апарату, дозволяючи йому якщо не продовжити політ, то здійснити безпечне приземлення при виході з ладу майже половини електродвигунів.
Згідно із заявою Ілана Кро, компанія Google не має ніякого відношення до його проекту, а безпосередня близькість компанії Zee.Aero до штаб-квартирі Google - це всього лише збіг.