Menu

Літальний апарат ESTOLAS - гібрид літака, вертольота, дирижабля і судна на повітряній подушці

Летательный аппарат ESTOLAS - гибрид самолета, вертолета, дирижабля и судна на воздушной подушке


Як наочно продемонстрували що відбулися нещодавно масштабні стихійні лиха, своєчасне надання допомоги постраждалим, що знаходяться в зоні лиха, являє собою величезну проблему через руйнувань транспортної інфраструктури, аеродромів та залізниць. Частково вирішити цю проблему в майбутньому зможе новий гібридний літальний апарат, що поєднує в собі найголовніші особливості літаки, вертольоти, судна на повітряній подушці і дирижабля, який розробляється в рамках європейського проекту ESTOLAS (Extremely Short Take Off and Landing On any Surface).

Гібридний літальний апарат ESTOLAS має коротку приосадкувату конструкцію. Він має великий центральний ротор, службовець для створення вертикальної тяги і прошарку повітряної подушки, і два задніх пропелера, які, змінюючи кут свого нахилу, дозволяють ESTOLAS літати як літак і як вертоліт. Конструкція ESTOLAS майже повністю виготовлена з легких композиційних матеріалів, а спеціальні порожнини у фюзеляжі можуть бути заповнені гелієм, що забезпечує літаку додаткову вантажопідйомність. Унікальна аеродинамічна схема дозволяє літаку ESTOLAS злітати і приземлятися на малих швидкостях на короткі злітно-посадкові смуги, а якщо такі відсутні у зоні дій, то літак може використовувати повітряну подушку для приземлення на будь-яку поверхню, на грунт, на болотисту місцевість, на воду і на сніг.

Летательный аппарат ESTOLAS - гибрид самолета, вертолета, дирижабля и судна на воздушной подушке


Група, що займається проектуванням літального апарату ESTOLAS, розробляє відразу три його варіанти - маленький, середній і важкий, вантажопідйомність яких відповідно змінюється від 3 до 400 тонн. Розробники оцінюють, що важкий варіант апарату ESTOLAS може злітати і приземлятися на смугу довжиною 175 метрів, а легкого варіанту для цього потрібно смуга довжиною всього в 75 метрів. Гібридна рухова система забезпечить ставлення вантажопідйомності до ваги літака ESTOLAS в 1.5-2 рази вище, ніж подібне ставлення звичайних гвинтових літаків. Крім цього, за рахунок використання гелію літак ESTOLAS зможе витрачати менше палива, на рівні, порівнянному з витратами на перевезення такого вантажу по залізниці.

Крім сценаріїв надання допомоги при стихійних лихах і катастрофах, учасники проекту ESTOLAS передбачають для свого дітища масу інших областей застосування, включаючи транспортні перевезення у важкодоступні місця, транспортне забезпечення туризму, надання підтримки при розвідці та розробці родовищ корисних копалин, нафти і природного газу. Також літальні апарати ESTOLAS мають потенціал стати заміною малої авіації, що здійснює повітряні пасажирські та транспортні перевезення між великими містами і малими поселеннями, в яких відсутні аеродроми з смугами досить довжини.

Летательный аппарат ESTOLAS - гибрид самолета, вертолета, дирижабля и судна на воздушной подушке


В даний час роботи по створенню спільного проекту літального апарату ESTOLAS практично завершені найближчим часом розробники перейдуть до випробувань масштабних моделей в аеродинамічній трубі. А закінчиться цей 24-місячний проект у квітні місяці наступного року польотні випробування радіокерованої моделі літального апарату ESTOLAS.

На всіх етапах реалізації проекту ESTOLAS розробники намагаються дотримуватися загальноприйнятих стандартів і промислових норм, що, на їх думку, має суттєво полегшити втілення цього проекту в життя. А створення реальних літальних апаратів ESTOLAS буде залежати від роботи юристів, економістів і представників промисловості, які задіяні в проекті і які займаються ліцензуванням і патентуванням розроблюваних технологій, пошуками фінансів на продовження робіт по проекту і створенням спільних підприємств із європейськими промисловими партнерами.



|