Йдемо з US. Як змінити країну в iTunes і не пошкодувати про це
Давним-давно я, як і багато наші читачі, зробив вибір на користь американського магазину iTunes і App Store. І все було добре. До останнього моменту.
Але потім у нас відкрився свій iTunes Store, а нова GTA для iOS вийшла в Росії раніше, ніж на Заході. Разом з низькими цінами на музику в рублях, цей буденний факт став для мене останньою краплею. Весь сенс використання US-аккаунта випарувався буквально за три дні. Щоб відновити справедливість, в грудні я пустився в невелике пригода, досвід якого може багаторазово зберегти ваш час.
Припускаю, що ви теж вирішили попрощатися зі своїм американським аккаунтом і готові згорнути гори. Кількість цих самих гір, які дійсно доведеться рухати, прямо залежить від того, як наполегливо і ретельно ви використовували цей Apple ID минулого. До моменту початку цієї процедури, у мене було куплено і завантажено більше тисячі найрізноманітніших додатків і ігор, а також більше десятка різних альбомів, кілька фільмів і чотири книги. Скажімо так, мені було що втрачати.
Є дуже важлива, якщо не ключова деталь, про яку чув кожен потенційний «світчер». Вважається, що після того, як ви успішно змініть країну-магазин в записі, абсолютно все, що ви купили в ньому, буде втрачено назавжди. Деякі кажуть, що ви більше не зможете оновлювати раніше куплені програми, хоча все одно зможете завантажити їх ще раз - причому саме в тій версії, яка була на момент зміни країни. Помилок і спотворень занадто багато. Давайте розберемося, що до чого.
Позитивні сторони відходу з US на RU очевидні, і тому ми докладно зупинимося на негативі і спірних моментах.
1. Всі гроші на рахунку Apple ID повинні бути витрачені. Якщо у вас залишилося рівно 99 центів - вважайте, що вам пощастило. Купуйте будь-яку програму і спокійно пропустіть цей крок. Якщо сума на вашому рахунку погано ділиться на 0.99 - наприклад, 12 центів - вам доведеться писати лист на підтримку з проханням вручну обнулити баланс облікового запису. Про це пізніше.
Наступний пункт більше не актуальний, але на всяк випадок залишимо його тут.
2.Куплений контент більше не буде оновлюватися автоматично. Раніше придбані додатки, до яких вийшло оновлення від розробника, не будуть з'являтися у відповідному розділі App Store («Оновлення»). При цьому ви зможете завантажувати нові версії цих програм вручну з App Store по натисненню на кнопку «Купити». Система попередить, що ви збираєтеся придбати одне і теж додаток двічі, і тому другий раз гроші списуватися не будуть. Також ви не зможете знову завантажити ті програми, які були куплені в US, але банально не представлені в російському App Store. Їх ви втратите назавжди.
3. Всі послуги, iTunes і App Store, засновані на тимчасових періодах, потрібно видалити або скасувати повністю. Це стосується iTunes Match, підписок на серіали, орендованого і ще не переглянутого кіно. Так-так, якщо ви iTunes Match підключили в записі US, ви не зможете продовжувати користуватися ним у записі RUS. Суворо. Однак техпідтримка Apple в добровільному порядку може частково повернути вам гроші, витрачені на підписку. Так чи інакше, вам доведеться писати не один лист в службу підтримки. Про це ми поговоримо у відповідному розділі матеріалу.
4. До «переродившемуся» аккаунту буде потрібно відразу підключити який-небудь актуальний метод оплати. У випадку з російським магазином згодиться карта більшості вітчизняних банків, пропозиції від QIWI, або код якої-небудь з рублевих подарункових карт iTunes або App Store. Якщо вам нема з чого платити, навіщо ви змінюєте країну?
В принципі, це все, що ви втрачаєте. Зверніть увагу: всі дані, збережені в iCloud, не будуть видалені. Тобто за схоронність документів і резервних копій хвилюватися не доведеться. Тепер, коли розклад в цілому зрозумілий, настав час приймати ключове рішення. Як тільки ви запустите цей процес, бездоганною дороги назад вже не буде.
Визначимося, до якої категорії відноситься ваш випадок. Якщо у вас немає ні грошей на рахунку аккаунта, ні яких-небудь підписок - можете сміливо переходити до наступного етапу. Решту просимо залишитися і вибрати один з двох варіантів розвитку подій:
Кликабельно
Відкриваємо головну сторінку iTunes Store iTunes на комп'ютері. Вибираємо пункт Support в підменю Quick Links. Перегортаємо до самого низу сторінки, яка відкриється в браузері, і натискаємо на Contact Support в меню зліва, а потім на Contact iTunes Store support праворуч.
Послідовно вибираємо рядок Managment Account, потім This topic is not listed. У невеликому текстовому полі нижче пишемо наступне:
I need to remove my credit store
Натискаємо на клавішу Enter у браузері.
Тепер ви повинні ввести своє ім'я і прізвище точь-в-точь як ті написані в налаштуваннях вашого US-аккаунта Apple ID. Потім вкажіть пошту, за якою з вами потрібно зв'язатися (обов'язково правильну) і e-mail вашого поки що американського облікового запису. У випадаючому меню виберіть United States, а у велике поле напишіть нижче:
I need to remove my store credit. Thank you!
Як тільки все буде готово, натисніть Continue. Вам буде надано унікальний номер звернення в службу підтримки, а на вказану вами пошту прийде повідомлення про приміщенні вашого звернення в пул служби підтримки Apple. Як правило, перший відповідь доводиться чекати від 12 до 24 годин, але бувають і затримки аж до трьох днів, особливо у передсвяткові періоди.
Якщо ви зробили все правильно, вам прийде лист такого роду:
Загляньте в iTunes і перевірити баланс рахунку. Якщо він «пропав» з верхньої панелі вікна iTunes Store - значить, ви можете переходити до наступного етапу і змінювати країну. Якщо ні - ви будете першою людиною в історії, якого обдурила техпідтримка Apple.
Факт наявності підписки на сервіс iTunes Match багаторазово ускладнює і подовжує процедуру, але вас це не повинно зупиняти. Перш ніж ми перейдемо до активних дій, ви повинні забезпечити збереження своєї медіатеки, відправленої на сервера Apple. Збираємося з духом, стратегічно чистимо жорсткий диск і викачуємо всю свою медіатеку з iTunes Match. Цей пункт обов'язковий для тих, у кого немає точної копії хмарної медіатеки на якомусь локальному носії.
Завантажити всю музику дуже просто: виділіть всі файли в iTunes на комп'ютері і натисніть «Завантажити» з випадаючого меню.
Кликабельно
Як тільки всі файли будуть закачані, відкриваємо головну сторінку iTunes Store в iTunes і вибираємо пункт Support в підменю Quick Links. Перегортаємо до самого низу сторінки, яка відкриється в браузері, і натискаємо на Contact Support в меню зліва, а потім на Contact iTunes Store support праворуч.
Тепер послідовно клацаємо по пунктах: Managment Account -> This topic is not listed. У невеликому текстовому полі нижче пишемо наступне без лапок:
Вводимо текст, відповідний вашій ситуації, і натискаємо на клавішу Enter у браузері.
Тепер ви повинні ввести своє ім'я і прізвище точнісінько, як ті написані в налаштуваннях вашого облікового запису Apple ID. Потім вбийте пошту, за якою з вами потрібно зв'язатися (обов'язково правильну) і e-mail облікового запису Apple ID. У випадаючому меню виберіть United States, а в полі нижче продублюйте текст, раніше обраний вами з двох варіантів вище.
Як тільки все буде готово, натисніть Continue. Вам буде надано унікальний номер звернення в службу підтримки, а на вказану вами пошту прийде повідомлення про приміщенні вашого звернення в пул служби підтримки Apple. Як правило, перший відповідь доводиться чекати від 12 до 24 годин, але бувають і затримки аж до трьох днів, особливо у передсвяткові періоди.
З вами зв'яжеться людина з технічної підтримки Apple. Якщо ви зробили все правильно і зажадали обнулення рахунку, вже в першому своєму листі він підтвердить, що обнулив баланс вашого аккаунта iTunes. У будь-якому випадку, співробітник попередить про недоступність будь-якого орендованого контенту після відключення всіх підписок - в тому числі і iTunes Match. Вам також буде запропоновано відшкодування коштів за невикористані місяці підписки на цей сервіс.
Від вас потрібно відправити відповідь з того ж e-mail, куди прийшов лист. Ваша відповідь може бути таким (по-англійськи!):
I'm sure I need to cancel my subscription and recieve a partial refund. Everything I need from iTunes Match is already downloaded.
ПЕРЕКЛАД: Я впевнений, що хочу скасувати мою передплату і отримати часткове повернення коштів. Все, що мені потрібно з iTunes Match, вже було завантажено.
Після відправки відповіді, вирішального листа вам доведеться чекати від 3 годин до... 2 тижнів. У фахівців техпідтримки немає права в односторонньому порядку відключити iTunes Match і виписати вам чек на повернення коштів. Тому вони передають такі запити вищих інстанцій, робота яких ніяк не контролюється «знизу». Не бомбіть приставленого до вас співробітника питаннями з розряду «Коли приїдемо?!1», тому що він уже зробив все, що було в його силах. Просто розслабтеся - вони про ваш кейс не забудуть, вже повірте.
Одного разу ви відкриєте пошту і побачите заповітне лист, що підтверджує факт відключення iTunes Match, а також упоминающее розмір компенсації за невикористані дні підписки. Ці гроші надійдуть на рахунок вашого Apple ID протягом 3-7 днів.
Перезапустити iTunes на комп'ютері, ви отримаєте «радісну» новину:
Зверніть увагу: тепер вся медіатека, яку ви завантажили в «хмара», стала недоступною. Якщо ви не спромоглися завантажити її до цього моменту - тепер буде пізно.
Кликабельно
Прямуємо на головну сторінку iTunes Store iTunes на комп'ютері. Вибираємо пункт Account в підменю Quick Links. В гілці iTunes in the Cloud перевірте, щоб кнопка навпроти рядка iTunes Match не була підписана «Turn Off Auto-Renew». Виправте «off» на «on», клікнувши на цю кнопку. Якщо замість цього ви побачите лише слово «Renew» - вітаємо, iTunes Match був відключений остаточно. Тепер ви можете:
Кликабельно
Всі мости спалені, і тепер настав час зробити безповоротний крок. Відкриваємо iTunes на комп'ютері, заходимо у вкладку iTunes Store і вибираємо пункт «Account» в гілці Quick Links праворуч. Підтверджуємо свій пароль, і у вікні Account Information шукаємо рядок Country/Region. Натискаємо на кнопку Change Country or Region в кінці рядка.
Кликабельно
У випадаючому меню Select a country of region вибираємо Russia (внизу списку). Клікаємо по Change, потім Сontinue, потім «Прийняти» і потрапляємо у вікно введення платіжної інформації з невідповідним заголовком - «Перевірте правильність адреси».
Тут ви повинні визначитися з методом оплати, який будете використовувати в російському магазині iTunes Store і App Store. Найпростіший варіант - ввести код подарункової картки iTunes або App Store. Докладніше про подарункових картах Apple в Росії
Якщо у вас є карта банку або QIWI, прив'яжіть її. Для цього виберіть правильний тип картки з трьох запропонованих і введіть дані. Заповніть поля «Адреса виставлення рахунку», використовуючи ті ж дані, якими володіє банк, що видав вам карту. Всі дані в цьому вікні вводите на латиниці - то пак «англійськими літерами».
Якщо все було заповнено правильно, по натисненню на «Продовжити» iTunes замислиться, а потім привітає вас.
От і все. Ви успішно змінили країну в акаунті і тепер можете купувати будь-який контент в iTunes, App Store і Mac App Store за рублі.
Інтерфейс магазинів iTunes і App Store на iOS буде «переведений» на російську не відразу: система зберігає кеш інтерфейсу і очищає його приблизно раз в 24 години. Не панікуйте, коли розділи будуть підписані по-англійськи, а поруч з рублевої ціною буде красуватися кнопка «Buy» замість «Купити». Це пройде само собою.
Заглянувши у вкладку «Покупки» в App Store або iTunes Store, ви будете зустрінуті зяючої порожнечею. Історія ваших покупок була очищена і тепер буде заповнюватися заново. Причому з'являтися там будуть тільки ті програми, музика і відео, які ви купите або вперше скачаєте в російському магазині. Все, що було придбано в US, буде приховано від очей.
Вкладка «Оновлення» відтепер (з грудня 2012 року) працює правильно. Програми, куплені вами до зміни країни, повинні оновлюватися нормально. Якщо ж з якихось причин вони не відображаються в Оновленнях, видаліть їх з пристрою і скачайте заново з App Store. Не хвилюйтеся: гроші за це не будуть списані, а дані в iCloud не втечуть.
Щоб заново завантажити програму або гру, яка була куплена до зміни країни в записі, знайдіть її сторінку в App Store і натисніть на... Купити. Якщо ви дійсно купували це в US, система обов'язково видасть вам вікно:
Це означає, що ви можете безкоштовно завантажити нинішню або нову версію цього додатка. Таким чином, ви збережете доступ до всіх раніше куплених програм та ігор, але оновлювати їх або встановлювати вам доведеться вручну, без допомоги вкладок «Придбано» і «Оновити». При таких завантаженнях, гроші, природно, не будуть списуватися.
Музику і фільми, ви не зможете скачати заново. Всі питання - до правовласникам. Благо ціни в iTunes тепер стали в два рази доступніше. Ви також можете заново підключитися до iTunes Match за 800 рублів. В такому випадку всю музику, природно, доведеться заново відправити на сервера Apple. Для прискорення процесу перед підключенням сервісу очистіть медіатеку і додайте туди все, що коли-то закачали з американського Match.
От і все.
Ласкаво просимо в російський iTunes Store і приємних вам покупок!