Джон Скаллі про Стіва Джобса і поточне положення Apple на ринку
В інтерв'ю телеканалу CNBC TV18, Джон Скаллі, який керував Apple з 1983 по 1993 рік, поділився спогадами про Стіва Джобса, розповів про далекому родичеві iPhone і висловив свою думку про плани Apple щодо розширення лінійки смартфонів.
Джон Скаллі, ймовірно, одна з найбільш суперечливих постатей в історії компанії Apple. Перебравшись з Pepsi, Скаллі так і не зміг знайти спільну мову з засновником компанії Стівом Джобсом. Як всі ми знаємо, це вилилося в догляд останнього з Apple, але перед цим Джобс і Скаллі пропрацювали в компанії пліч-о-пліч цілих три роки. Через двадцять років після того, як Джон Скаллі і сам покинув компанію, він розповів, яким був Джобс в той час.
Я провів з ним 3 роки, сім днів на тиждень. Дуже часто близько години дня ми ходили на прогулянки навколо Стенфордського університету. Прогулянки тривали годинами і проходили в бесідах, але жодного разу Стів не заговорив про гроші. Його ніколи не цікавило особисте добробут. Що його насправді хвилювало, так це залишити власний слід у всесвіті. У нього була благородна мета, вона полягала в тому, щоб змінити весь світ. У нього були амбіції, стратегія і бачення, сформовані навколо ідеї, що дозволяють йому створювати свого роду велосипед для думок. У нього було бачення того, як створювати прості персональні комп'ютери.
Потім Скаллі повідав, що вже три десятиліття тому у Стіва Джобса були плани по створенню телефону. Правда тоді це повинен був бути телефон під брендом Mac.
Я пам'ятаю, що ще у 1984 році ми працювали над телефоном Mac. Стів вже тоді думав про таких пристроях. Він завжди казав, що найважливіше це не те, що ти вже створив, а те, що ще не створив. У Стіва була манія все спрощувати. У той час до нього часто заходив Білл Гейтс, і вони могли проводити години безперервно в суперечках. Мені залишалося лише спостерігати, як ці два генія відстоюють власне бачення майбутнього комп'ютерної індустрії. Стів був перфекціоністом, не готовий йти на компроміси, але при цьому не мріяв про створення найбільшої в світі компанії. Він бажав створити досконалу компанію. Білла більше цікавив захоплення ринку. Обидва були праві. Обидва створили неймовірні компанії. Вони обидва були підприємцями і знали, куди рухається світ, але їх погляди на досягнення цілей у цьому світі істотно відрізнялися.
Потім Скаллі запитали, що він думає про дешевий iPhone. Не йде це врозріз з ідеями Джобса.
Я думаю, це не буде компромісом, якщо вони розширять лінійку пристроїв. Сумніваюся, що вони спробують проникнути в нішу смартфонів дешевше $100. Швидше це буде розширення лінійки дорогих пристроїв. У Apple є фанати, а це означає, що вони забезпечать продажу. Власники iPad пішли купувати iPad mini, коли він з'явився. То ж буде, якщо Apple випустить iPhone з збільшеним екраном. Він знайде свого покупця. Apple - це як BMW, BMW не конкурує з виробниками дешевих автомобілів. Моя думка, що Apple робить правильно. Тім Кук виконав величезну роботу по підготовці сцени для нових продуктів в наступному році. У Apple не так багато простору для творчості на ринку смартфонів, тому що цей ринок дорослішає і стабілізується. А ось серед телевізорів або, наприклад, носяться аксесуарів залишається солідний простір для творчості.
Хоча період роботи Скаллі в Apple складно назвати успішним, але не можна заперечувати, що ця людина знає компанію зсередини. А його спогади про особистості її засновника особливо цікаві. [ys]