Menu

[Dev Story] Глаголь. Історія про англійських неправильних дієсловах


[Dev Story] Глаголь. История о неправильных английских глаголах

ТЕКСТ: Гліб Колобов Так вийшло, що додатком “Глаголь” я відкрив свою кар'єру apple-девелопера, незважаючи на те, що до ідеї “теревенячи” у мене в розробці було ще кілька додатків. Все почалося з того моменту, коли мій друг з дружиною приїжджали до мене в гості і побачили, чим я займаюся у вільний час. Як ви вже розумієте, це було програмування в X-Code. Для мене це дуже цікавий і захоплюючий процес, мені подобається ламати голову над рішеннями різних питань у втіленні власних ідей. Загалом, подивилися вони на моє хобі і забули до пори до часу. Настав час їх повернення додому в Росію, вони благополучно повернулися і десь через тиждень до мене звертається дружина мого друга з проханням написати одну програмку.

На даний момент вона старанно вивчає англійську мову і у них в мовній школі прийшла пора зазубрювання англійських неправильних дієслів. Напевно, ця проблема стосувалася багатьох з нас і кожен вирішував її по своєму. У неї в iPhone ціла купа програм для вивчення англійської мови в ігровій формі, мабуть їй добре дається вчити цю мову за допомогою яких-небудь вікторин, ігор і так далі. У результаті її прохання - додаток, де була б таблиця часто вживаних неправильних дієслів і якась ігрова форма їх вивчення. На питання “яка саме ігрова форма”, вона запропонувала “змійку”, тобто послідовно потрібно зібрати правильну ланцюжок дієслів (наприклад, вчити - learn - learned - learned).


[Dev Story] Глаголь. История о неправильных английских глаголах

І до тих пір, поки ланцюг не буде зібрана, не буде можливості перейти до збору наступній ланцюжка дієслів. Ок, технічне завдання прийнято, за роботу!

Скажу відразу, додаток написав за два дні. Пізніше вирішив ще зробити другий розділ тренування (складніше).

Перший день у мене пішов на збір інформації про дієсловах і створенні таблиці. Складних моментів цього в принципі не було. Був тільки одне - нудність в копипастинге тих 156 дієслів у мій *.plist для створення масиву масивів.

Другий день був значно цікавіше. Перед мною стояло завдання програмування UIPickerView. Саме цей об'єкт інтерфейсу я вирішив взяти для складання юзером правильної ланцюжка дієслів.

Завдання було наступним - потрібно, щоб перший компонент по порядку виводив переклад дієслова, а в інших трьох компонентах було по чотири варіанти відповідей, де один з них правильний. Наприклад, тільки одне дієслово “літати” знаходиться в першому компоненті і до нього треба підібрати правильні дієслово в теперішньому часі, дієслово в минулому часі і дієслово в 3 формі. Другий, третій і четвертий компоненти UIPickerView аналогічні за своєю конструкцією, тобто у другому компоненті серед правильної відповіді “fly” наведено рэндомно обрані неправильні дієслова в теперішньому часі, в третьому дієслова минулого часу і в четвертому - дієслова в 3 формі. Кожного разу після отримання правильної ланцюжка і переходу до збору нової ланцюжка, барабани UIPickerView перемішуються і в першому компоненті з'являється новий дієслово, до якого треба підібрати правильні варіанти відповідей. Знайома, яка тестувала цю першу версію, сказала “Якщо я протестриую це додаток ще 2-3 рази, то обов'язково вивчу всі ці дієслова”, що мене безумовно порадувало, значить ця система навчання працює.


[Dev Story] Глаголь. История о неправильных английских глаголах

Що з'явилося у другій версії програми.
Самоперевірка у першій версії була хороша тільки для тих людей, хто ще тільки починає вивчати англійську, тому вибравши правильну відповідь вже у другому компоненті UIPickerView, наприклад “shoot”, легко здогадатися, що інші його форми - “постріл” і “shot”. Таким чином, було прийнято рішення написати більш складну самоперевірку для юзера.

Тепер в новій версії було три розділи, а це “Неправильні дієслова (таблиця)”, “Тренування (легка)” і “Тренування (складна)”. В цій складній тренування змінилася конструкція другого, третього і четвертого барабанів UIPickerView. Якщо, приміром треба підібрати потрібну ланцюжок до дієслова “стріляти”, на вибір правильної відповіді у другому барабані було “read”, “hurt”, “shoot” і “bear”, то зараз у другому барабані вже буде “sheet”, “shite”, “shoot” і “shoote”. Погодьтеся, це вже складніше. Та знайома, якій пішло хвилин 40 на проходження всіх дієслів у легкій тренуванні, в складній тренуванні їй знадобилося набагато більше часу. І нова версія тренування вже змушувала більше згинатися наші звивини в голові.


[Dev Story] Глаголь. История о неправильных английских глаголах


[Dev Story] Глаголь. История о неправильных английских глаголах

Підводячи підсумки, додаток має 156 часто уживаних дієслів і два типу тренування для новачків і людей з середнім знанням англійської. Інтерфейс програми виконаний в принципі в нативному стилі і в сірій не відволікає колірній гамі. В майбутньому планується випустити ще одне оновлення, яке дасть прослуховувати кожну серію дієслів у таблиці і яка буде озвучувати дієслова ланцюжка після її правильного збору в режимі тренування.


[Dev Story] Глаголь. История о неправильных английских глаголах


[Dev Story] Глаголь. История о неправильных английских глаголах

Що стосується ціни, я чесно, поняття не мав якусь вартість програми вибрати. Я звернувся до мого, так би мовити, натхненнику, яка вчить англійську з питанням ніж в середньому вона купує ці програми. 100-200 рублів, за її словами, середня ціна подібних додатків. Я не став зловтішатися і вибрав ціну в 99 рублів, також кожну середу я опускаю ціну до 66 рублів.


[Dev Story] Глаголь. История о неправильных английских глаголах

З приводу розкручування якихось спеціальних рішень я не робив. Зробив кілька постів в ВКонтакте і Facebook. Найбільше сподіваюся, що цільова аудиторія буде знаходити додаток за ключовими словами, але на даний момент відбувається 3-5 скачувань за день. Або зараз мало кому цікаво даний додаток або його просто не знаходять.

У висновку, сподіваюся це додаток допоможе кожному глаголить англійською правильно.

iPhone: 66 руб. [iTunes link]

P.S. 10 промо-кодів чекають на вас в соціалці.

Дана історія опублікована в рамках рубрики Developer Story, де розробники діляться секретами своєї внутрішньої кухні.
|