Menu

Списання грошей в iTunes Store. Чому з вас зняли «більше»


Списание денег в iTunes Store. Почему с вас сняли «больше»

У відгуках до платних додатків в App Store регулярно зустрічаються такі коментарі:

Варто 33 рубля, а зняли 99! Розлучення!

З мене зняли 329 рублів замість 129! Як це зрозуміти?

Ці дурниці нерідко піднімаються в «топ» завдяки голосам «за» від таких же необізнаних користувачів. Пора закрити цю тему. Давайте розберемося, чому з вас «зняли більше», ніж коштувало додаток.


Списание денег в iTunes Store. Почему с вас сняли «больше»

Ви купили програму за 33 рублі, і через пару хвилин/годин вам приходить повідомлення від банку про списання 99 рублів - або більше. Звідки взялися ще 66? Відповідь проста, і розробник тут зовсім не при чому. Копнемо трохи глибше.


Списание денег в iTunes Store. Почему с вас сняли «больше»

Операції списання коштів з банківських карт обкладені кількома комісіями, які платить продавець. Серед інших, існує фіксована комісія за кожну транзакцію, незалежно від її загальної вартості та кількості товарів. Якщо кожна ваша покупка в App Store або iTunes окремо буде обкладатися цією та іншими комісіями, Apple втратить пристойну суму грошей на порожньому місці. Звідси проста і геніальна ідея: списання коштів з картки здійснюється із затримкою і відразу через кілька товарів.


Списание денег в iTunes Store. Почему с вас сняли «больше»

Якщо ви опинилися в подібній ситуації, згадайте: що ви купували в App Store і iTunes в останні 3-5 днів? Гарантую - серед цього обов'язково знайдеться причина. Останнім куплене додаток і вже тим більше його видавець ролі не грають. Просто з вас зняли гроші відразу за все попередні покупки.


Списание денег в iTunes Store. Почему с вас сняли «больше»

Проведемо аналогію з супермаркетом: ви приходите, гуляєте, набираєте повну корзину товарів і платите за все один раз, при виході на касі. Те ж саме відбувається в App Store: ви купуєте музику, фільми, софт та ігри, а гроші з вас списуються з затримкою. Звідси і набігли 400 рублів замість тридцяти, і так далі.


Списание денег в iTunes Store. Почему с вас сняли «больше»

Подібна практика має і очевидний психологічний ефект. Витрачання безготівкових коштів здійснюється легше, тому що ви не увязываете їх з реальними, відчутними сумами грошей. Тепер додайте до цього відкладене списання і відсутність миттєвого оповіщення від банку - і ось вам вже підсвідомо здається, що програма/альбом дісталася вам безкоштовно. Споживач швидко забуває про зроблену покупку і здійснює нову. У Wired є дуже докладна стаття на цю тему, якщо вам цікаво.


Списание денег в iTunes Store. Почему с вас сняли «больше»

До речі. Коли ви вперше прив'язуєте банківську картку до рахунку, будь то кредитка/дебетовий пластик, Apple перевіряє картку, нібито знімаючи з вас 1 рубль. Цей рубль дійсно зникає з доступного залишку на рахунку. Насправді, ваш банк тримає нещасний карбованець «в заручниках» якийсь час, а потім повертає назад на рахунок, тому що від Apple ніколи не приходить підтвердження списання. Це абсолютно нормальна, якщо не загальноприйнята практика.


Списание денег в iTunes Store. Почему с вас сняли «больше»

Підсумуємо. Списання з рахунка за покупки в iTunes, App Store і багатьох інших онлайн-магазинах контенту проводиться із затримкою від декількох годин до 5 днів. Про останні покупки ви можете забути, але банк і продавець про них не забудуть ніколи. Тому велике прохання: не звинувачуйте розробників додатків в обмані - бо якщо хто-то вас і обдурив, то тільки ваша власна пам'ять.

|