Огляд і досвід експлуатації рюкзака Thule Crossover 32L Backpack. Для подорожей гаджетомана
Всі фотографії клікабельні
Слінг Thule Crossover Sling досі служить авторові вірою і правдою, продовжує радувати і залишається основним помічником, коли доводиться вибиратися в місто або навіть здійснювати невеликі поїздки на день-два. Але якщо мова йде про більш тривалій подорожі, то доводиться орієнтуватися і на більш містку поклажу. Зазвичай я беру з собою пухку сумку і якийсь рюкзак. Перша - для одягу та інших необхідних на виїзді речей, другий - для електроніки, їжі і всяких супутніх пригод в аеропорту або поїзді штук (серветки, надувна подушка тощо). Час від часу виникає бажання рюкзак і сумку об'єднати, щоб повісив його на плечі і не тягав в руках нічого зайвого. Проблема лише в тому, що якщо в рюкзаку є місце для ноутбука/планшету, то він дрібний, або це буде здоровий туристичний баул, не розрахований на ніжну електроніку. Тим не менш, універсальну штуку такого роду мені все-таки вдалося знайти, і знову підсобила Thule. У цій статті я розповім про досвід експлуатації рюкзака Thule Crossover 32L Backpack як у далекій поїздці, так і в міському циклі. Є цікаві особливості в обох випадках, але про все по порядку.
Корисні дрібнички та ніштякиПочну огляд не зовсім звичайним чином - з дрібниць. Саме незвичайні дрібниці мені відразу кинулися в очі, після того, як я розпакував рюкзак і, власне, з них і будується перше враження про продукт. Не впізнати в аксесуарі продукт Thule після того, як познайомився з одним з них, неможливо. Все той же жорсткуватий, але дуже приємний на дотик чорний нейлон в білу крапку, алюмінієва фурнітура, оригінальні сині язички у бігунків на блискавці, м'який матеріал на спинці і з внутрішньої сторони лямок. Але це вже відомо і звично, а от фірмова бирка приємно здивувала:
В жорсткий картонний конверт вставлено диск, і по мірі його обертання можна дізнатися про основні особливості виробу. На ньому відзначено, що поміщається в рюкзак ноутбук з діагоналлю дисплея до 17 дюймів. Найпростіша бирка, яка зазвичай відразу відправляється в сміття, в даному випадку являє собою приємне доповнення - увага! - закріплено на рюкзаку на ланцюжку.
Друга фішка - це незвичайний жорсткий відділ у верхній частині рюкзака, на дотик нагадує спинку Logitech Kinetik. Щоб не ламати голову, навіщо там ця штука, на неї наклеїли відповідну наклейку:
Тобто це відділ для крихких речей типу смартфона і очок. До його нутрощів повернемося пізніше, але про одному моменті розповім відразу. Пишу статтю і буквально бачу коментарі типу: «Який лох покладе туди свій телефон, коли його витягнути - це п'ять секунд дєлов». Не зовсім так. У Thule передбачили таку небезпеку і додали спеціальну петлю з гумкою:
Вона непомітна і якщо не знаєш про таку міру обережності, то непомітно від господаря цей відділ не відкрити. А навіть якщо і знаєш, все одно, поки будеш возитися з гумкою, схлопочешь в «бубон».
Описані вище дрібниці налаштували мене на позитивний лад, але рюкзак або сумку можна пізнати тільки в цій подорожі, коли аксесуар використовується по повній програмі. Як раз намітилася поїздка в Москву і з'явилася можливість перевірити, а чи зможе Crossover 32L Backpack замінити мій традиційний тандем сумка+фоторюкзак?
«Кабанчик» з лямками їде в МосквуЦе дійсно «кабанчик», по-іншому і не скажеш. Рюкзак дуже місткий і без особливих проблем ковтнув набір одягу/білизни на чотири дні (зверніть увагу, що це фактично в зимовий період, коли доводиться возити з собою набагато більше всього), ноутбук, планшет, два фотоапарати, невеликий штатив, зовнішній USB-вінчестер, кілька зарядних пристроїв, набір кабелів і всяку дорожню мелочовку.
Правда, коли я в нього все натолкал, то Crossover 32L Backpack роздуло не по дитячому, і з нього вийшов ось такий «колобок»:
Причому набив я рюкзак настільки щільно, що почав побоюватися за ноутбук, раптом не влізе, вже дуже основний відділ расперло в різні сторони. Тим не менш, лептоп з планшетом хоч і щільно, але все-таки помістилися. Правда, більше в цей відділ нічого вже було й не засунути. Так що враховуйте факт того, що центральне відділення кілька лунає в бік комп'ютерного, якщо його максимально щільно наповнити речами.
Рюкзак вийшов ДУЖЕ важким і об'ємним, але його вага при носінні розподіляється просто відмінно, немає надмірного тиску лямок на плечі, плюс присутній центральний розвантажувальний ремінець, легко настроюється по висоті і довжині:
Припускаю, що такого ефекту Thule домоглася за рахунок форми лямок і їх жорсткості. Вони дуже жорсткі, що спочатку не сподобалося, особливо після буквально «вузьких» лямок у Spigen SGP New Coated Backpack, але коштувало кілька кілометрів походити пішки з набитих під зав'язку аксесуаром, як всі питання відпали самі собою. Респект інженерам компанії.
Виявлені дивацтваА ось з приводу ручки я таких дифірамби співати не буду. Вона досить м'яка і приємна на дотик, пальці не ріже і не тисне, але, по-перше, все-таки тонковата, по-друге - не надто вдало закріплена у верхній частині рюкзака і під нею немає ніякого жорсткого каркаса.
Турбуватися про те, що ручка відірветься, не варто. Вже як я її не смикав, не тягав рюкзак в поїзді, витягуючи з-під сидіння - ні тріска, ні скрипу, ні якихось інших неприємних звуків не чув. Все добре, ручка ціла, рюкзак теж.
Проблема в іншому. Маса рюкзака не розподіляється, наприклад, на бічні грані, як у випадку зі згаданим вище New Coated Backpack, а тупо тисне вниз. Ти відчуваєш її в повній мірі, ніби тримаєш в руках вщерть наповнену торбу.
Ще один мінус - так як під ручкою немає жорсткого каркасу, то рюкзак пристойно деформується, при утриманні його на вазі і розстебнути/застебнути центральне відділення, не поставивши аксесуар на землю або ж не підперши його коліном рішуче неможливо.
Блискавки - це теж спірний момент, який не давав мені спокою ще в слінгу. Thule використовує дуже крутий, міцний і водостійкий нейлон і при цьому - звичайні блискавки, крізь які легко просочується вода. Хоч трохи захищений від рідин замок встановлений лише на жорсткому отдельчике, але мені важливіше врятувати від дощу ноутбук, ніж смартфон, чи знаєте. А адже рюкзак далеко не дешевий, офіційна ціна - $140. При цьому в більш дешевих фоторюкзаке Kata DR-467i, в рюкзаку Spigen SGP і в Logitech Kinetik використовуються захищені від води блискавки. Не знаю, що це - економія на сірниках, у що не віриться, або непродуманість конструкції або ж рішення прийнято з якихось інших причин. Наприклад, заради дизайну.
Тим не менш, нарікань на фурнітуру і роботу блискавок немає. Нагадаю, що вся фурнітура алюмінієва - це ефектно, круто і надійно. Собачки бігають як по маслу, замки товсті і надійні - у цьому плані все добре. Хоча є особливість в алюмінієвих власників ременя, з першої сильно мене расстроившая.
Коли я зібрав рюкзак, максимально розпустив лямки, щоб відрегулювати їх вже на собі, а потім надів аксесуар і спробував зробити задумане, то вийшов невеликий облом. Затягнути лямки я зміг з дуууже великим трудом. У цей момент подумалося мені, що краще б замість ефектного алюмінію Thule використовувала пластик. Але, як виявилося, все продумано. Справа в тому, що ремінець виконаний з хитрого і ще більш жорсткого, ніж сам рюкзак нейлону. Розпустивши лямки пару раз і знову їх затягнувши, я вирішив проблему, і тепер цей процес не менш зручний, ніж у Kata DR-467i, тобто виконується легко і невимушено. Але до зручності Spigen SGP New Coated Backpack не дотягує - в ньому взагалі легко лямки затягуються і розпускаються, але ремені виконані з іншого, набагато більш м'якого матеріалу, так і кріплення пластиковий і з хитрою конструкцією.
Так що враховуйте момент з алюмінієвими власниками ременів і не турбуйтеся їх першої жорсткості. Кілька разів розпустіть/затягнете лямки, і все буде ок.
Ну що, переходимо до нутрощів рюкзака!
Відділи і відділиThule Crossover 32L Backpack хоч і великий, але кількістю відділів і кишеньок він не вражає. Тим не менш, в більшості випадків їх достатньо, щоб ефективно використовувати простір усередині аксесуара.
Почну з самого прикольного і незвичайного відділу для крихких речей. Це, по суті, вбудований в рюкзак жорсткий бокс з поліуретану. Тобто, він твердий як зовні, так і всередині. Зовнішнє покриття поки не поцарапалось і, сподіваюся воно не таке ж ніжне, як у Logitech Kinetik.
Всередині є обмежувач, а значить, розстебнувши бокс повністю, можна не побоюватися, що він розкриється на 180° і річ просто випаде з нього.
Всередині ж відділу використовується дуже м'яка тканина, плюс є не менш м'який і досить товстий роздільник. Можна сміливо ховати за ним телефон і не побоюватися, що він подряпається окулярами або іншими речами в передній частині боксу. До речі, в поїздці я сховав туди блок живлення від ноутбука, так як у виділений для нього відділ він просто не помістився з-за великої навантаженості рюкзака:
Власне, для блоку живлення Thule пропонує використовувати відділ у нижній частині рюкзака, але в поїздці туди зручніше заховати речі першої необхідності, зразок серветок, одноразові целофанові пакети і т. п. Якщо добряче набити основний відділ, то більш габаритні речі в нижню частину прибрати складно.
Продовжуючи екскурсію по зовнішніх кишенях, хочу виділити класичні бічні. У поїздці вони ДУЖЕ корисні і потрібні, але багато виробників чомусь відмовляються від такого рішення на користь модного дизайну або з якихось інших міркувань. А куди пляшку з водою вкласти або якісь інші речі, які часто потрібні в дорозі і за якими немає резону постійно ломитися всередину рюкзака? На щастя Thule не стала вигадувати велосипед і додала такі кишеньки:
У кожен з них вбудована міцна гумка і тому навіть якщо рюкзак, набитий під зав'язку, в бічних кишеньках легко розміститься півлітрова пляшка води та інші аналогічні за розмірами речі.
Крім того, в Thule Crossover 32L Backpack є ще один зовнішній кишеню, він великий і регульований, утримується за рахунок пари ременів і алюмінієвих затискачів:
Вельми цікаве рішення. За рахунок змінюваного розміру в ньому можна розмістити пристойні за розмірами речі, наприклад теплу кофту. З іншого боку, якщо основний відділ повністю наповнений, то у зовнішній кишеню тоді поміститься лише газета або якісь інші плоскі предмети. У будь-якому випадку, зайвим не буде, причому як в подорожі, так і в міському циклі, але про схему його використання поговоримо трохи пізніше.
В самому великому відділі рюкзака, в його верхній частині є пара тягнуться кишеньок-сіточок і все, більше ніяких органайзерів всередині.
У поїздці вони там і не потрібні, так як в основному відділ займає одяг, але в міському циклі не завадило б більше кишеньок. Я в ньому зміг розмістити кілька пар трусів і шкарпеток, пару майок, три футболки, джинси, комплект термобілизни (штани+водолазка), пару легких регланів і светр, а також фотоапарат Fuji X-E1 в кофрі, компактну камеру Sony RX-100 і складаний рюкзак Tatonka (на всякий випадок, раптом на зворотному шляху подарунки родині не влізуть).
Задній відділ відданий на відкуп ноутбука і планшета. Як бачите, 15-дюймовий Retina MacBook Pro повністю прихований кишенею і захищений від усіх негараздів дороги. Перед ним є товстий і м'який кишенька для планшета, причому туди легко поміщається iPad навіть з пристібнутої клавіатурою. Саме відділення для ноутбука виконана за всіма правилами, включаючи товсту і м'яку задню стінку, яка при цьому добре тримає форму, і аналогічний кишеню, нависає над днищем. Тобто, якщо рюкзак раптом впаде днищем вниз, то удар не доведеться на ноутбук, а буде демпфирован кишенею.
Пара невеликих кишеньок на протилежній стінці досить дрібні, але теж м'які. В моєму випадку туди помістився 1,8-дюймовий зовнішній HDD і кабелі.
Невеликий передній відділ-органайзер досить місткий, щоб заховати туди всяку супутню електронну мелочовку або ж інші негабаритні речі. Є пара кишеньок на задній стінці:
А також кишеня на замку не передній:
У ньому, до речі, можна ховати паспорт і квитки, щоб далеко за ними не лізти при необхідності.
Досвід експлуатації в поїздці і в міському цикліЯк бачите, рюкзак у Thule вийшов досить місткий і функціональний. Його об'єму достатньо для поїздки на 3-5 днів, а то й на тиждень, якщо вона в теплу пору.
Залишився я задоволений Crossover 32L Backpack в поїздці? Однозначно так, і ось чому. Один великий рюкзак однозначно краще, ніж маленький рюкзак + сумка. Так, є сумки на коліщатках, але, все одно, по більшій частині тягаєш її в руках, особливо коли треба багато ходити, спускатися в метро, їздити на автобусі і т. п. В моєму випадку так часто і виходить, що приїжджаєш, наприклад, у Москву, і доводиться якийсь час бродити зі своїми речами по окрузі. Поїзд приходить дуже рано, о пів на шосту ранку, відповідно, куди здавати речі немає резону. Зазвичай, перед початком основної програми я навідуюся до друзів і знайомих, і з великим рюкзаком подорожувати по Москві виявилося набагато зручніше, ніж тягати в руках невелику сумку.
Повторюся щодо лямок, які відмінно розподіляють вагу рюкзака по тілу, а передній ремінець дозволяє зняти надмірне навантаження з плечей:
Хоча є нюанс - висота переднього ремінця легко регулюється, але, фактично, робити це доводиться кожен раз, так як пластикові кріплення дуже легко ходять по напрямних. Хоча, далеко не завжди використовуєш цей ремінець, але про таку його особливість варто пам'ятати.
Алюмінієві кріплення для ременів лямок виглядають класно і працюють відмінно, але теж не забувайте, що по першій регулювати їх буде складно, поки деталі не притруться один до одного. Так що раджу перед першим використанням рюкзака кілька разів поелозить ремені в затискачах ще до виходу.
Крім того, хочу зазначити зовнішню обробку аксесуара - фірмовий нейлон просто відмінний. Він абсолютно не мазкий, і навіть покатавшись на підлозі поїзда під седушкой, не запилився. Якщо вже і выпачкается де, то легко очищається вологою ганчіркою. Для дороги саме воно.
До якості збірки теж ніяких нарікань немає. Рядок рівна акуратна, нитки не стирчать, ніде нічого не бовтається. Міцна надійна річ і почуття, що вона підведе в самий невідповідний момент, не виникає.
В міському циклі незважаючи на значні розмір рюкзака, він теж цілком придатний, особливо, якщо ви звикли все своє тягати з собою. Мені особисто сподобався передній відкритий кишеню, в який можна швидко сховати, а потім витягти шапку і рукавички. Якщо з собою доводиться нести своє фотообладнання, та ще й якісь аксесуари, наприклад, для фотосесії, то все відмінно поміщається в Thule Crossover 32L Backpack і не треба тягнути з собою якісь пакети або авоськи - зручно. Хоча, якщо основний відділ слабо заповнений, то передній, який на власних лямках, бовтається, особливо, якщо його добре навантажити. Там би не завадив який-небудь кріплення у верхній частині.
Також не сподобалося відсутність обмежувального кільця на передньому ремінці. Тобто, частина ременя просто висить у повітрі. Взагалі, в просунутих рюкзаках цей ремінець можна заховати прямо в лямку, але Thule не передбачила такий варіант, а зняти його теж не можна.
В іншому нарікань немає. Рюкзак дійсно класний і універсальний. Він, звичайно, більше підходить для дальніх поїздок, але і в міському циклі його цілком можна використовувати.
Відмінна якість виконання, ряд фірмових фішок, начебто боксу для крихких речей і зовнішнього кишені на лямках, якісний і немаркий нейлон, алюмінієва фурнітура - все це виділяє Crossover 32L Backpack на тлі конкурентів. З іншого боку, ціна у рюкзака немаленька ($140) і на цьому рівні у нього явно є серйозні суперники.
Thule часто оновлює свою продукцію і, сподіваюся, що в майбутньому компанія врахує згадані нюанси. Адже до ідеального рюкзака для подорожей не вистачає зовсім трохи: водонепроникні блискавки, можливість сховати передній ремінець в лямку, більше кишеньок-органайзерів в центральному відділі, додаткове кріплення для зовнішнього кишені.
А може бути такий існує вже зараз? Якщо у вас є досвід використання таких рюкзаків для гаджетоманів-мандрівників, то пишіть моделі коментаря - буде цікаво на них подивитися, а в майбутньому, можливо, навіть випробувати.
Технічні характеристики Thule Crossover 32L Backpack (на офіційному сайті розміри не співпадають з моїми вимірами):
- зовнішня висота - 520 мм;
- зовнішня ширина - 310 мм;
- зовнішня глибина - 260 мм;
- вага рюкзака - 1,25 кг;
- обсяг - 32 літри;
- матеріал - Dobby-нейлон;
- гарантія - 25 років.
надано компанією «ЮгКонтракт»
Офіційний сайт