Аналіз мобільного ринку від Бенедикта Еванса
Досягнення компанії Apple завжди розглядалися під мікроскопом. Це стосується будь-якого мало-мальськи успіху: у фінансовій сфері, у сфері технологій в соціальній політиці. В цей раз аналітик Бенедикт Еванс з агентства Enders Analysis представив світові свої міркування, що стосуються сучасного мобільного ринку. Основні тези він виклав минулого тижня на заході «Mobile on the Go», проведеному компанією Google. Сьогоднішні діаграми, що з'явилися на його сайті, є наочним посібником до минулого виступу.
Перша з розглянутих ілюстрацій, відображає питому вагу девайсів Apple (блакитний тон), Samsung (помаранчевий тон) і всіх інших (зелений) в трьох ключових показники за четвертий квартал 2012 року.
Три основних показники ринку мобільних пристроїв за Q4’2012 (кликабельно)Перший стовпець показує кількість поставляються одиниць мобільних гаджетів на світовий ринок. Тут очевидна перевага третьої категорії виробників, куди не входять Apple і Samsung. Другий стовпчик діаграми - це показник доходу. Тут наглядно показано умовне рівність між двома гігантами. Виділити лідера вкрай важко, не маючи уточнюючих даних. У третьому ж показнику безумовне лідерство за Apple. Чистий прибуток, що отримується з продажу мобільних гаджетів, удвічі вище, ніж у найближчого конкурента, компанії Samsung. І це при тому, що останні на ринок поставляють набагато більшу кількість девайсів абсолютно різних цінових діапазонів, тоді як Apple тримає єдину планку, націлену на конкретний сегмент ринку.
Світовий ринок мобільних пристроїв. Кількість проданих девайсів (кликабельно)Наступною ілюстрацією до сьогоднішніх реалій мобільного ринку стане абсолютний показник кількості проданих одиниць. В цей раз iPhone виділений в окрему категорію (блакитний колір), активовані і неактивовані пристрої на базі Android поділені між собою (зелений і оранжевий), девайси з Symbian (малиновий), RIM (синій) і Windows Phone (чорний).
З початку 2010 року активно почали купуватися гаджети з Android, що призвело до природного зменшення куплених пристроїв з Symbian. Проте не дивлячись на те, що чисельний зростання Android, безумовно, перевершує всі чотири інші категорії, у iPhone спостерігається чітка динаміка без різких перепадів. А будь-який аналітик вам скаже, що стабільність краще раптового успіху.
Переваги споживачів в різних частинах світу. Q4 2012 (кликабельно)Третя діаграма демонструє розподіл уподобань споживачів з різних територій: США, Японія, Китай, Європа та Інші (які увійшли і ми). У Китаї абсолютна більшість покупців обрало девайси на базі Android (оранжевий колір), у США ж, навпаки, більшість віддала iPhone.
Ринок планшетів. Кількість проданих пристроїв (кликабельно)Що стосується останньої діаграми, то вона стосується виключно планшетів. На рисунку відображено розвиток ринку, починаючи з червня 2010 року, моменту появи iPad. Ви можете заперечити, що планшети існували і ДО епохи iPad, але що це були за девайси, пам'ятають лише одиниці, та й функціональність їх, м'яко кажучи, поступалася сучасним пристроям.
З 2010 і до сьогоднішнього дня більшу частку ринку, як і раніше займає iPad. І якщо перший час він був на вершині банально через відсутність конкурентів, то сьогодні це місце він заслужено відвойовує у що з'явилися за ці роки суперників.
Яким би не було ставлення до аналітикам в цілому, не варто завжди нехтувати їх роботою. Так, іноді вони, дійсно, роблячи жест пальцем в небо, видають неперевірену інформацію, а іноді і перелопачують величезні потоки інформації, щоб видати нам об'єктивний огляд ринку. Як в цьому випадку [ben-ev].